La sostenibilitat de l'alimentació és dels reptes més importants als quals s'enfronta el sector. És també un dels temes de debat que s'està tractant aquests dies a Food4Future - Expo FoodTech 2021. La fira -que se celebra entre el 15 i el 17 de juny a Bilbao- ha comptat amb la presència del director de begudes d'elBullifoundation, Ferran Centelles, que ha aprofitat per reivindicar canvis reals als restaurants en lloc de pràctiques que considera de greenwashing com una estratègia de màrqueting.
"Tot i que cada acció compta i és important, canviar la il·luminació, triar productes de quilòmetre zero o renovar el sistema de rec d'un restaurant no és on es genera major impacte sostenible. Pel que fa al seu àmbit d'actuació concret, assegura que el 17% de les emissions del vi es produeixen a causa de l'ús de fertilitzants. Algunes marques han compartit les seves estratègies en matèria ecològica.
Heineken adapta la seva actuació a cada mercat: "Volem convertir-nos en la primera cervesera espanyola amb zero emissions en producció el 2025", ha indicat Sagrario Sáez, la directora de sostenibilitat de Heineken Espanya. Per la seva banda, Coca Cola assegura que un "40% de la petjada de carboni és generat pel packaging", segons la responsable de sostenibilitat a Iberia de l'empresa, Carmen Gómez-Acebo.