Advanced Factories, que ja s'ha consolidat com la cita de referència del sud d'Europa, torna del 29 al 31 de març al CCIB de Barcelona amb la sisena edició en què l'automatització industrial, la robòtica i la Intel·ligència Artificial seran els eixos principals. En aquest sentit, l'Industry 4.0 Congress, el congrés europeu d'innovació industrial més gran que té lloc a Advanced Factories, acollirà les experiències industrials de firmes com Stellantis, Ford, Acciona, BSH Electrodomèstics, Novartis, Heineken, Seat o Pikolin, entre moltes altres, que explicaran la manera com han implementat les tecnologies 4.0, com la IA o l'analítica de dades, per millorar la seva eficiència i competitivitat.
El sector de l'automoció és un clar cas en què l'automatització i la digitalització permet millorar els sistemes de producció integrats a la cadena de valor i incrementar-ne la rendibilitat. Hans-Jürgen Grundig, IT Manager de Stellantis, empresa líder en la producció de vehicles a Espanya, amb un 25,7% de la quota de mercat nacional, compartirà com una gran corporació aprofita la transformació digital i el poder de les dades per crear sinèrgies entre les marques que integra, com són Fiat, Maserati, Opel, Jeep o Peugeot, entre d'altres. Per part seva, Eduardo Garcia Magraner, Manufacturing Manager Body & Stamping de Ford, també analitzarà l'ús avançat de solucions 4.0, com la IA, la visió artificial o l'analítica de dades, per anticipar-se als riscos i possibles fallades a la maquinària per a garantir un bon manteniment i qualitat al producte.
Un altre dels sectors en què es presentaran casos d'èxit serà a la logística. Així, Ricard del Alcázar i Viladomiu, Adjunt a Direcció i Director de Projectes de ROR Operador Logístico, i Toni Laserna García, Soci Fundador de Logika Services, mostraran la implementació de motors d'IA, d'optimització i de bessons digitals en aquest sector per millorar el rendiment de flotes, trajectòries o temps d'espera i, consegüentment, reduir l'empremta de carboni. Per la seva banda, Raúl Boldú, Manager de Realitat Mixta d'Acciona, compartirà les aplicacions de la Realitat Mixta, que és la combinació de realitat virtual i augmentada, en el manteniment i la formació; i Ariadna Sánchez, de Szendex, exposarà com la digitalització i solucions mecàniques permeten reduir el nombre de mostres clíniques que es produeixen a la logística per al sector de la salut a causa de la caducitat dels medicaments o del trencament de la cadena del fred.
L'àmbit farmacèutic també és un dels que poden treure partit a la indústria 4.0 mitjançant sistemes d'informació que ajuden a recollir dades de valor per millorar, per exemple, la presa de decisions. Aquest és el cas del Grup Indukern, que ha invertit a fer servir tecnologia en planta i que explicarà la seva estratègia, experiència i els resultats obtinguts, així com dels plans per continuar amb aquest procés de digitalització. Alhora, Novartis donarà a conèixer l'impacte que ha tingut el seu procés de digitalització i com la seva posició global es reforça amb la planificació a llarg termini amb la involucració dels objectius de desenvolupament sostenibles i tenint en compte la comunitat.
A més, Heineken exposarà com l'ús de sistemes d'informació i comunicació agiliten la presa de decisions i minimitzen els errors, assegurant així la qualitat i la traçabilitat del producte, dos elements clau al sector de l'alimentació i begudes. Per part seva, Sergio Gómez, de BSH Electrodomèstics, compartirà com comptar amb un bon partner tecnològic i amb tecnologies com la robòtica col·laborativa, la visió artificial i l'analítica avançada de dades són clau per diferenciar-se en un mercat amb una elevada competència.
Així mateix, empreses líders com Pikolin, Seat, Ubesol o Trolli compartiran els seus casos d'èxit en l'aplicació de tecnologies en les línies de producció amb l'objectiu de difondre idees transformadores i fomentar que altres empreses de diferents sectors emprenguin projectes similars.