• Economia
  • Els supermercats, desbordats de compres online

Els supermercats, desbordats de compres online

Les cadenes restringeixen les comandes per internet davant l'alta demanda des que va començar el confinament pel coronavirus

L'exterior d'un supermercat Mercadona, en una imatge d'arxiu | Europa Press
L'exterior d'un supermercat Mercadona, en una imatge d'arxiu | Europa Press
ACN
Barcelona
24 de Març de 2020
Act. 25 de Març de 2020

Les cadenes de supermercats han restringit aquests dies la venda per internet coincidint amb l'emergència sanitària del coronavirus i l'alt nombre de comandes rebudes a través d'aquest canal. És el cas per exemple de Mercadona, que ha reduït molt l'entrega a domicilis i només ho fa a una cinquantena de codis postals de Barcelona i de localitats properes al magatzem de la Zona Franca. Caprabo, en canvi, manté obert el servei i lliura les comandes entre tres i sis dies posteriors a la compra, mentre que Condis ha reprès l'activitat després d'haver-la interromput per donar sortida a l'alta demanda.

 

Una de les principals cadenes distribuïdores, Mercadona, ha restringit l'entrega a domicili de les compres fetes per internet després d'omplir tots els trams horaris i limitar aquest servei a més d'una cinquantena de codis postals de Barcelona i poblacions properes a la Zona Franca, on la companyia té el magatzem des d'on distribueix exclusivament les compres en línia.

Normalment, la cadena utilitza dues vies per servir els aliments als clients que compren a través de la xarxa. Per una banda, aquest magatzem que va posar en marxa l'11 de juny passat a la Zona Franca, com el que té a València des del 2018, i que nodreix exclusivament algunes zones de Barcelona i el seu àmbit metropolità i que és el que es manté. Per l'altra, en la resta de territoris, els aliments surten dels supermercats més pròxims i és la via que per ara ha quedat aturada perquè amb la nova situació creada per la crisi del coronavirus no es pot donar un bon servei al client, segons han explicat a l'ACN fonts de la cadena.

 

Pel que fa a Caprabo, fonts de la cadena admeten que coincidint amb la nova situació, l'increment de les vendes en línia "és molt important" i s'han reforçat els torns per donar resposta a totes les demandes. A més, ara les comandes es preparen des dels supermercats per donar suport al canal online, com s'havia fet anteriorment abans de l'entrada en funcionament d'una plataforma que prepara aquest tipus de servei.

Fonts de la cadena han detallat a l'ACN que els terminis d'entrega oscil·len entre els tres i sis dies, depenent de la zona de repartiment. Caprabo també presta especial atenció aquests dies als col·lectius més vulnerables com la gent més gran. "Intentem donar resposta a les necessitats dels clients", comenten.

Per últim, Condis informa a través de la seva pàgina web que ja ha reobert des d'aquest dilluns el seu servei en línia, tot i que no accepta noves altes perquè prioritza donar servei als clients ja registrats i als col·lectius de risc i ciutadans d'edat avançada. La cadena va tancar l'opció de fer comades per la web dimarts passat després d'haver omplit els torns de tota la setmana.

Tot i així, avisa que ara les franges d'entrega es poden omplir ràpidament ja que el límit de les comandes és menor. Durant aquesta crisi, Condis va veure com fa dues setmanes les compres per internet es van gairebé doblar i la setmana passada es van incrementar en un 50% ja que es va prioritzar l'atenció a les botigues físiques.