La pandèmia ha portat molts negocis al límit de la seva capacitat econòmica i resiliència. Però també n’hi ha hagut que han sabut trobar-hi una oportunitat. La botiga de la Catedral de Barcelona ha pogut superar els estralls de la crisi de la covid-19, després d’un 2020 pràcticament en blanc, gràcies a l’aposta per la digitalització i la creixent demanda d’articles religiosos. Poc més d’un any després del canvi de rumb, l’empresa, que regenten Íngrid Pi i Bernat Fàbregues, ha pogut revertir la situació econòmica i mira al futur amb optimisme.
"A l’inici de la pandèmia, vam haver de tancar la botiga durant tres mesos i quan vam poder reobrir ens vam trobar sense clients", explica Fàbregues. Malgrat les inicials reticències a la venda online, "vam veure clar que era l’única sortida a la situació i que calia apostar-hi de valent". "Va ser un esforç terrible per fotografiar un a un prop de 3.000 articles per pujar-los al nostre web", subratlla. "Fins i tot vam comprar una caixa de llum per fer les imatges". Des del moment que van poder obrir el seu aparador a la xarxa a finals de 2020, les vendes digitals no han parat de créixer i ja representen un 15% del total. L’últim any han gestionat més 1.500 comandes online, una xifra que esperen que tingui "un creixement exponencial". La digitalització del negoci ha suposat a l’empresa una inversió de 10.000 euros.
La venda online centra ara part de l’activitat de l’empresa que rep comandes de diferents punts del planeta cada dia, de Singapur a Irlanda passant pels Estats Units i Sudamèrica. També des de diferents llocs d’Espanya, un dels seus mercats importants, sobretot d’Andalusia, la Comunitat de Madrid i les comunitats del nord de l’Estat. Pi i Fàbregues associen la creixent demanda d’articles religiosos els últims dos anys a la pandèmia i els moments difícils que molta gent ha viscut