• Economia
  • La supervivència de la botiga de la Catedral de Barcelona

La supervivència de la botiga de la Catedral de Barcelona

Després d'un 2020 en blanc, l'establiment ha apostat per la venda online i l'interès pels articles religiosos

Redacción VIA Empresa
Barcelona
03 de Febrer de 2022
Act. 03 de Febrer de 2022

La pandèmia ha portat molts negocis al límit de la seva capacitat econòmica i resiliència. Però també n’hi ha hagut que han sabut trobar-hi una oportunitat. La botiga de la Catedral de Barcelona ha pogut superar els estralls de la crisi de la covid-19, després d’un 2020 pràcticament en blanc, gràcies a l’aposta per la digitalització i la creixent demanda d’articles religiosos. Poc més d’un any després del canvi de rumb, l’empresa, que regenten Íngrid Pi i Bernat Fàbregues, ha pogut revertir la situació econòmica i mira al futur amb optimisme.

 

"A l’inici de la pandèmia, vam haver de tancar la botiga durant tres mesos i quan vam poder reobrir ens vam trobar sense clients", explica Fàbregues. Malgrat les inicials reticències a la venda online, "vam veure clar que era l’única sortida a la situació i que calia apostar-hi de valent". "Va ser un esforç terrible per fotografiar un a un prop de 3.000 articles per pujar-los al nostre web", subratlla. "Fins i tot vam comprar una caixa de llum per fer les imatges". Des del moment que van poder obrir el seu aparador a la xarxa a finals de 2020, les vendes digitals no han parat de créixer i ja representen un 15% del total. L’últim any han gestionat més 1.500 comandes online, una xifra que esperen que tingui "un creixement exponencial". La digitalització del negoci ha suposat a l’empresa una inversió de 10.000 euros.

La venda online centra ara part de l’activitat de l’empresa que rep comandes de diferents punts del planeta cada dia, de Singapur a Irlanda passant pels Estats Units i Sudamèrica. També des de diferents llocs d’Espanya, un dels seus mercats importants, sobretot d’Andalusia, la Comunitat de Madrid i les comunitats del nord de l’Estat. Pi i Fàbregues associen la creixent demanda d’articles religiosos els últims dos anys a la pandèmia i els moments difícils que molta gent ha viscut