Els diners en efectiu estan caient en desús. Cada cop més persones han deixat enrere les monedes i els bitllets, i opten per mètodes moderns. Això ha impulsat l'aparició de diverses opcions de pagament, que continuen expandint-se ràpidament. PaynoPain, empresa tecnològica especialitzada en el desenvolupament d'eines de pagaments en línia, ha revelat a la seva enquesta Mètodes de pagament: la decisió definitiva del 2024 que només un 10% dels espanyols utilitza l'efectiu en les seves compres del dia a dia, mentre que el 52% prefereix pagar amb la targeta de crèdit.
El 52% prefereix pagar amb la targeta de crèdit
Una notícia dolenta per al 73% dels espanyols
L'efectiu encara queda per davant d'altres formes de pagament que cada cop estan més esteses com les carteres digitals (37,1%), la transferència bancària i Bizum (aquestes dues últimes només convencen el 0,5%). Tot i que l'efectiu ha perdut pes (gairebé el 40% dels usuaris no porta diners a sobre), 6 de cada 10 creuen que no desapareixerà en els pròxims 5 o 10 anys, i el 73% considera que la seva extinció no seria positiva. Qüestionats sobre com utilitzen el cash, el 67% el fa servir per comprar al petit comerç, per davant del seu ús per a propines (24%) i regals (7%).
Segons PaynoPain, els consumidors estan cada dia més a favor de l'adopció de les tecnologies emergents pel que fa als mètodes de pagament. Tant és així que el 69,5% afirma que les provaria sense cap problema, mentre, el 30,2% prefereix els models tradicionals. De fet, de l'enquesta es pot extreure que 7 de cada 10 residents en àrea rural abonen els pagaments normalment mitjançant les carteres digitals i la resta, a través de la targeta. Per part seva, els habitants de les zones urbanes prefereixen la targeta (51%) per davant dels moneders electrònics (36%) i l'efectiu (12,6%).
“Estem evolucionant cap a un sistema de pagaments cada cop més digitalitzat. Les nostres xifres reflecteixen un suport ampli per a l'adopció de noves tecnologies, amb un 69,5% dels consumidors disposat a provar aquests mètodes sense reserves. Tot i això, encara que els diners en efectiu poden estar en declivi, segueix sent rellevant per a una part considerable dels espanyols”, sosté JordiNebot, CEO i cofundador de PaynoPain.