• Economia
  • La fallida de Thomas Cook, 10 milions d'euros d'impacte a Catalunya

La fallida de Thomas Cook, 10 milions d'euros d'impacte a Catalunya

La titular d'Empresa assegura que el Govern s'ha preocupat per "dos aspectes": els turistes i les empreses que esperen pagaments de la companyia

La Generalitat calcula que hi ha 5.000 turistes que havien de volar amb un avió de Thomas Cook des de Reus i Girona | iStock
La Generalitat calcula que hi ha 5.000 turistes que havien de volar amb un avió de Thomas Cook des de Reus i Girona | iStock
ACN
Barcelona
24 de Setembre de 2019

El Govern xifra en "almenys 10 milions d'euros" l'impacte en la indústria turística catalana per la fallida de l'operador turístic britànic Thomas Cook, que mantenia acords amb desenes d'hotels i empreses turístiques a la Costa Brava i la Costa Daurada. "L'última liquidació que Thomas Cook va fer a Catalunya és de finals de juliol, tot el mes d'agost i setembre no han estat liquidats", ha alertat la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en declaracions a l'ANC.

Les estimacions del Govern són inicials i no es descarta que la xifra final pugui ser superior. D'altra banda, la Generalitat calcula que hi ha 5.000 turistes que havien de volar amb un avió de Thomas Cook des de Reus i Girona. Chacón ha assegurat que "s'han de preocupar relativament" per la relocalització d'aquests viatgers perquè la majoria d'aquests vols ja s'han reprogramat en altres companyies.

La titular d'Empresa ha assegurat que el Govern s'ha preocupat per "dos aspectes", des que han sabut la notícia. El primer eren els turistes que havien de tornar a casa amb vols operats per Thomas Cook, una companyia que porta unes 80.000 persones a Catalunya cada any. Al llarg del matí han comprovat que els 5.000 viatgers afectats provenen principalment del Regne Unit, Holanda i Bèlgica i ja disposen de vols "reprogramats" a través d'altres companyies. "En farem un seguiment però ens hem de preocupar relativament", ha dit Chacón.

Més enllà del sol i la platja

En canvi, s'ha constatat que hi ha desenes d'empreses catalanes que encara esperen pagaments per serveis que havien prestat a Thomas Cook durant l'agost i el setembre. "Què passarà amb aquestes empreses que havien de cobrar?", s'ha preguntat Chacón, que ha parlat amb el consolat anglès, ConfeCat, ACAVe o representants del sector turístic de Salou, Vilaseca o Cambrils per analitzar la situació.

La titular d'Empresa ha explicat que assistirà a la reunió que el Govern espanyol ha convocat per abordar les conseqüències que el tancament tindrà sobre la indústria turística a l'Estat, sobretot amb altres territoris afectats com les Illes Balears i les Canàries. "Més enllà del trasllat dels turistes, ens preocupa molt quin impacte té pel nostre teixit empresarial, per la restauració i el turisme", ha declarat la consellera.

Chacón ha aprofitat l'incident amb Thomas Cook per assegurar que el sector del turisme a Catalunya ha de mirar cap a altres mercats com l'americà o l'asiàtic i allunyar-se de la modalitat del turisme de "sol i platja". D'aquesta manera, s'aconseguiria desconcentrar i desestacionalitzar l'oferta i augmentar la despesa dels turistes que visiten Catalunya, ha defensat.