Sota el lema Move Better, el Tomorrow.Mobility World Congress (TMWC), l'esdeveniment internacional que promou el disseny i l’adopció de nous models de mobilitat urbana sostenible, reunirà els principals experts internacionals, empreses i institucions públiques del sector. La quarta edició del congrés, organitzat conjuntament per Fira de Barcelona i EIT Urban Mobility —una iniciativa de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia, organisme de la Unió Europea—, arrencarà el pròxim dimarts 5 de novembre a Barcelona amb més de 200 expositors, un 20% més que el 2023, i 270 ponents que traçaran, del 5 al 7 de novembre, un camí per accelerar l’adopció global del nou paradigma de mobilitat urbana sostenible.
El Tomorrow.Mobility World Congress (TMWC) comptarà amb 270 ponents
El programa de conferències comptarà amb 50 sessions que giraran al voltant de deu eixos temàtics clau per aconseguir un canvi de paradigma en la mobilitat: nous serveis de mobilitat, transport públic, mobilitat autònoma, logística d’última milla, dades per a la mobilitat, infraestructures de mobilitat per a espais més habitables, mobilitat de zero i baixes emissions, mobilitat activa, seguretat viària i mobilitat inclusiva.
Maria Tsavachidis, presidenta de Tomorrow.Mobility World Congress i CEO de EIT Urban Mobility, ha assegurat que “Tomorrow.Mobility 2024 es perfila com un esdeveniment històric per impulsar la crucial agenda del transport urbà sostenible. Les sessions estan concebudes per abordar reptes clau a què s'enfronten les ciutats, com les tecnologies d'emissions zero, el futur del transport públic i el paper de la multimodalitat en els entorns urbans. Hem après que anar més de pressa no sempre és més ecològic, i en reunir experts mundials, empreses innovadores i institucions públiques, no només estem imaginant un futur millor per a la mobilitat urbana, sinó que l’estem creant activament”. Aerospace Valley, AGC Automotive, B:SM, Mercedes Benz, Moventis, RACC i TMB són algunes de les empreses i institucions participants que hi figuren.
1,5 bilions per fer sostenible la mobilitat urbana
Les ciutats europees necessitaran invertir 1,5 bilions d'euros en mesures de mobilitat sostenible per complir els objectius d’emissions del Green Deal de la UE. Aquesta és la principal conclusió de l'estudi Cost and Benefit of the Urban Mobility Transition, realitzat per l’EIT Urban Mobility, una iniciativa de l'Institut Europeu de Tecnologia i Innovació (EIT), un organisme de la Unió Europea, que es presentarà el 6 de novembre.
La investigació ha fet una simulació detallada de tres escenaris de transició en dotze prototips de ciutats europees, reflectint la diversitat d’entorns urbans dins de la UE. Revela que, tot i que els avenços tecnològics per si sols podrien reduir les emissions de CO2 en un 21% per al 2030, assolir els objectius del Green Deal requereix mesures molt més ambicioses. L’única via de reducció d’emissions per a la mobilitat urbana que compleix l'objectiu del Green Deal per al 2030 implica una reducció del 44% en les emissions, però comporta desafiaments significatius en termes d’acceptació pública i canvi de comportament.