• Economia
  • La transformació de la pime a la indústria 4.0

La transformació de la pime a la indústria 4.0

La Fundació per la Indústria organitza la tercera trobada del cicle per potenciar la indústria 4.0

Trobada sobre la indústria 4.0 de la Fundació per la Indústria |Cedida
Trobada sobre la indústria 4.0 de la Fundació per la Indústria |Cedida
Redacción VIA Empresa
Sant Cugat del Vallès
22 de Desembre de 2020

La transformació de la cultura empresarial és una de les claus perquè les pimes puguin fer el salt a la indústria 4.0. És el missatge que ha enviat el consultor Josep Albet, durant la tercera trobada del cicle de la Fundació per la Indústria per potenciar la indústria 4.0, celebrada aquesta última setmana. Segons Albet, la cultura d'una empresa és sovint "la barrera més significant" per una pime per avançar en la digitalització. Per assolir aquesta transformació, apunta, és fonamental el compromís en el projecte i la voluntat de la direcció general, a més de confiar en el talent dels treballadors.

La Fundació per la Indústria organitza aquest programa per afavorir el pas de l'empresa catalana a la indústria 4.0, com un element bàsic per potenciar l'economia catalana. Per fer-ho, posa en contacte les grans empreses industrials amb pimes que necessiten suport per assolir aquest objectiu.

La xocolata com a exemple

L'empresa catalana Xocolating ha participat de la trobada i ha explicat el seu procés de creixement com a empresa gràcies a la digitalització. Judit Aparici, adjunta a direcció, ressalta la importància d'aprofitar tots els recursos disponibles, com el programa ProAcció 4.0 de la Generalitat. Per tenir èxit, Aparici va destacar que és necessari implantar solucions de digitalització integral en els processos de producció, venda, atenció a clients i internacionalització. Per això és important el disseny d’un sistema d’informació que ajudi a les preses de decisions.

Per la seva part, Xavier Armengol, vicepresident d’indústria de la Zona Ibèrica d'Schneider Electric, incideix en la servitització: passar del producte al servei i posar al client en el centre de l'estratègia de l'empresa. Aquest canvi millora la satisfacció del client i del treballador i incrementa els resultats empresarials.