• Economia
  • Els treballadors de CaixaBank es manifesten per protestar per la "pressió" social i comercial

Els treballadors de CaixaBank es manifesten per protestar per la "pressió" social i comercial

Els sindicats exigeixen a la direcció de CaixaBank que prengui mesures per millorar la situació

Treballadors de CaixaBank protesten contra l'ERO a València durant la segona jornada de vaga | EP
Treballadors de CaixaBank protesten contra l'ERO a València durant la segona jornada de vaga | EP
Redacción VIA Empresa
Barcelona
22 de Febrer de 2022
Act. 22 de Febrer de 2022

Els sindicats SECB, UGT i CCOO han cridat els treballadors de CaixaBank a manifestar-se aquest dimarts a 12 ciutats espanyoles per protestar per la pressió social i comercial que estan patint i exigir a la direcció de CaixaBank que prengui mesures que millorin la situació. La presidenta de SECB CaixaBank, Begoña Peiró, ha assenyalat en declaracions a Europa Press que un dels detonants del malestar dels empleats del banc ha estat la integració amb Bankia. "No s'ha donat formació als empleats procedents de Bankia i no hi ha hagut un mestissatge correcte de plantilles", ha assegurat.

D'altra banda, a la pressió comercial que els sindicats denuncien des de fa anys s'ha sumat la pressió social per la polèmica sobre l'atenció a la gent gran, en un context de ràpida digitalització i tancament de sucursals bancàries. Els representants dels treballadors reclamen "solucions reals per a la plantilla" i han deixat la porta oberta a cancel·lar la concentració si el banc mou fitxa a temps.

Entre les mesures que proposen a la direcció per millorar la situació, la responsable de SECB apunta a la flexibilitat temporal en la consecució d'objectius comercials i sense “pressió” de trucades diàries per fer un seguiment dels objectius, així com a la necessitat que la política interna d'incentius, no sols dels empleats sinó dels directors generals i territorials, estigui regulada i sigui pública. Així mateix, des dels sindicats demanen la creació d'un call center per a treballadors que puguin anomenar els empleats procedents de Bankia quan tinguin dubtes i el disseny de mesures dirigides a pal·liar la pressió social, per exemple, amb la contractació de més personal o la instal·lació de més caixers automàtics.