Tret de sortida a la Renda 2018

Els contribuents ja poden accedir a les seves dades fiscals, però, com a novetat, Hisenda suprimeix la predeclaració en paper

Tret de sortida a una declaració de la renda, la predeclaració de la qual no es podrà fer en paper
Tret de sortida a una declaració de la renda, la predeclaració de la qual no es podrà fer en paper
Redacció i Agències
15 de Març de 2019
Act. 15 de Març de 2019

 

L'Agència Tributària (AEAT) posarà a la disposició dels contribuents, des d'aquest divendres, les dades fiscals i l'aplicació actualitzada, que comptarà amb millores per a la Campanya de la Renda de 2018. La campanya començarà el dia 2 d'abril, habilitada primer per fer-la per internet i per telèfon, i es perllongarà fins a l'1 de juliol, segons han confirmat fonts de l'Agència Tributària. Els contribuents que prefereixin que sigui l'Agència Tributària la qual els cridi per la presentació de la seva declaració, poden concertar cita prèvia a partir de l'1 d'abril, per Internet i per telèfon, mentre que els que optin per la presentació presencial podran fer-ho a partir del 14 de maig, segons l'Agència. 

El termini de la campanya de 2018 finalitzarà l'1 de juliol en la majoria dels casos, si bé conclourà amb anterioritat, el 26 de juny, quan es tracti de declaracions amb resultat a ingressar amb domiciliació en compte.

Supressió de la predeclaració en paper

Així mateix, el Ministeri d'Hisenda ha decidit suprimir la denominada predeclaració en paper perquè aquests documents generaven, algunes vegades, duplicitats de presentació que posteriorment calia depurar i podien comportar retards en el cas de les rendes amb resultat a retornar, segons han explicat fonts de l'AEAT.

A més, aquest any desapareix la possibilitat d'obtenir la declaració i els seus corresponents documents d'ingrés o devolució en paper imprès generat a través del servei de tramitació de l'esborrador/declaració de l'AEAT. Fins ara, els contribuents podien realitzar la seva declaració a través de la plataforma digital de l'Agència Tributària i descarregar-se el model emplenat de declaració abans de confirmar-lo, de manera que les dades quedaven ja registrats i inclosos en la base de dades de l'Administració Tributària.

Desapareix la possibilitat d'obtenir la declaració i els seus corresponents documents d'ingrés o devolució en paper imprès generat a través del servei de tramitació 

Tres formes de presentar la declaració

L'Agència Tributària assegura que en alguns casos els contribuents podien confondre's en pensar que havien realitzat la declaració, quan no arribaven a confirmar-la, i en altres ocasions els contribuents que optaven per aquesta opció procedien a imprimir el model tributari amb el resultat per a poder consultar-lo amb el seu assessor o la seva entitat financera. Això generava duplicitats i retards perquè en algunes ocasions l'assessor o el banc el presentava també. En el seu lloc, la declaració haurà de presentar-se per mitjans electrònics a través d'Internet, en la seu electrònica de l'AEAT, a través del telèfon, o en les oficines de l'Agència prèvia sol·licitud de cita, així com en les oficines habilitades per les comunitats autònomes, ciutats amb Estatut d'Autonomia i entitats locals per a la confirmació de l'esborrany de declaració.

Si la declaració fos a ingressar, el contribuent podria domiciliar l'ingrés, ingressar obtenint un número de referència complet (NRC) de la seva entitat bancària o bé podrà efectuar el pagament a través d'un document per a l'ingrés en una entitat col·laboradora que haurà d'imprimir i procedir a efectuar aquest ingrés. En qualsevol cas, el contribuent podrà imprimir, igual que en anys anteriors, una vista prèvia del seu esborrany, si el que vol és revisar el document en format físic abans de presentar-lo, han confirmat fonts de l'AEAT. Això sí, aquesta impressió de la vista prèvia no servirà per a la presentació física.