Els tripulants de cabina de Ryanair tornen a la vaga aquest dilluns 8 d'agost. Les aturades seran de 24 hores, es faran de dilluns a dijous i s'allargaran cinc mesos fins al 7 de gener si no hi ha cap tipus d'acostament entre l'empresa i els sindicats convocants USO i Sitcpla. "Les converses estan completament trencades. Ryanair no vol reprendre les negociacions per pactar un nou conveni col·lectiu que s'apliqui a tots els tripulants de cabina", ha assenyalat la secretària general d'USO-Ryanair, Lidia Arasanz. Per afrontar aquesta extensa convocatòria de vaga, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha fixat uns serveis mínims d'entre el 34% i el 81% a l'aeroport del Prat, però que arriben al 85% en altres aeròdroms.
La nova convocatòria de vaga a Ryanair arriba després de 18 jornades de mobilització entre el juny i el juliol, en protesta per la suspensió de les negociacions amb els dos sindicats pel primer conveni de la companyia i també per reclamar que s'apliqui a la plantilla la legislació espanyola. "Igualment, reclamem la readmissió immediata dels 11 treballadors acomiadats per exercir el seu dret constitucional a vaga i que es retirin el centenar d'expedients sancionadors a empleats amb motiu de les aturades", ha afegit Arasanz. Les dues primeres convocatòries de vaga van provocar la cancel·lació de 319 vols de Ryanair i més de 1.000 retards a les 10 bases que la companyia irlandesa té a l'Estat, amb incidència especial a l'aeroport del Prat.
L'empresa diu que no l'ha afectat per a res i això és totalment fals i molt lleig per als centenars de passatgers perjudicats per les cancel·lacions i els retards", ha avisat la secretària general d'USO-Ryanair, que denuncia igualment les pràctiques "malicioses i il·legals" de la companyia irlandesa amb "esquirolatge intern i extern, acomiadaments injustificats i coaccions". "Seguim a l'espera que Ryanair es posi en contacte amb nosaltres, però l'únic que rebem són cartes amenaçadores cap al comitè de vaga i delegats sindicals", ha constatat Arasanz, que no tanca però la porta a una reunió amb la direcció de l'aerolínia irlandesa.