Després de l’acceleració del comerç electrònic amb la covid-19, sembla que tornem al punt de partida. I, evidentment, l’ecommerce no ha defugit del context actual de l’economia mundial: tenen problemes d’estoc, d’inflació, d’augment de despeses o certes dificultats amb el posicionament del màrqueting. Lluny de lamentar-se, les millors plataformes d’ecommerce aposten per estratègies guanyadores amb solucions que optimitzen eficientment tots els recursos. I al panell organitzat per BStartup de Banc Sabadell Cómo mejorar la rentabilidad y eficiència de tu ecommerce del South Summit Madrid 2022 ha quedat palès.Toca anar per feina.
Per aquest motiu, We are Knitters i Incapto Coffee, dues plataformes de referència i dos grans companyies innovadores com ara Google Customer Solutions i PayComet han donat consells pràctics per millorar l’eficiència en temps de transformació constant.
L’exigència dels clients
Per a Diego Marcos, cofundador i CTO de Paycomet, la plataforma de pagament per a negocis digitals de Banc Sabadell, parla de l’enfocament realista de l’ecommerce i la reducció de la impulsivitat per part dels clients. “És el moment de pensar en el client i promoure un bon servei, per sobre dels preus econòmics. Els usuaris són cada vegada més exigents, compren menys però busquen el millor producte, a part d’una bona experiència”, continua Marcos.
Marcos (Paycomet): “Els usuaris són cada vegada més exigents, compren menys, però busquen el millor producte, a part d’una bona experiència”
“Per aquest motiu l’experiència de pagament ha de ser òptima i aportar solucions que combinin la part virtual i física amb tots els avantatges que implica. L’engagement de l’usuari és el repte d’enguany” conclou l’emprenedor.
Daniel Rubio, digital Strategy Lead a Google, comparteix l’opinió de Marcos i recalca la importància de comptar amb Google, juntament amb el coneixement del negoci i l’experiència de la indústria. I sobretot les dades. “És el moment de prendre decisions basades en les tendències de mercat, projeccions de demanda i informació en un context macroeconòmic, com s’ha esmentat abans, que canvia en el temps”, afirma l’expert digital. Un truc: l’anticipació. Per exemple, el “59% del total de cerques comercials relacionades amb el Black Friday va tenir lloc quatre setmanes abans del dia clau”, apunta Rubio. Per tant, és imprescindible aprofitar els “pics estacionals” per arribar a nous clients.
El producte per sobre de tot
Un dels ponents estrella ha sigut Francesc Font, cofundador i coCEO d’Incapto Coffee l’empresa nativa digital catalana nascuda fa dos anys que té la missió de substituir el cafè en càpsules de la llar o les empreses per cafè amb grans. Per això venen les seves pròpies màquines o el cafè en un model de subscripció o compra directa a través del seu portal. Com a curiositat, van tancar el 2021 amb una facturació de 2,3 milions d’euros. Font recomana als assistents la importància del producte per sobre de tot. I, afegeix, “l’ecommerce és només un canal. Les marques del futur han de ser directes, transparents i sostenibles”. I, finalment, els models directes al consumidor marquen la diferència. “És el moment de connectar amb el consumidor, amb propostes de valor i servei, molt més adaptades a les seves necessitats”, remarca. I conclou que utilitzar Whatsapp amb els clients és una bona fórmula per a la proximitat.
Amb 23 anys i amb un capital de 10.000 euros, Pepita Marín va deixar un treball fix en una multinacional per cofundar We are knitters, el negoci online de venda de kits per teixir que avui factura més de 10 milions d’euros venent llana. Els trucs: la internacionalització i l’alta digitalització, sense oblidar els canals tradicionals i treballar un fort vincle amb el client. I, en exclusiva, obriran molt aviat la primera botiga física a Madrid. Per a Marín, pots marcar la diferència.