• Economia
  • El 60% dels turistes gastronòmics repeteixen visita a Barcelona

El 60% dels turistes gastronòmics repeteixen visita a Barcelona

Segons un estudi de la Diputació de Barcelona, de mitjana, la despesa en àpats és de 194,5 euros per persona i nit

Segons un estudi de la Diputació de Barcelona, de mitjana, la despesa en àpats és de 194,5 euros per persona i nit | Cedida
Segons un estudi de la Diputació de Barcelona, de mitjana, la despesa en àpats és de 194,5 euros per persona i nit | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
24 de Novembre de 2023
Act. 14 de Desembre de 2023

El 60% dels turistes gastronòmics que han viatjat a Barcelona i la resta de la demarcació repeteixen visita, segons un estudi de la Diputació de Barcelona. L’informe recull que la despesa mitjana és de 194,5 euros per persona i nit, cinc vegades més que la resta de visitants. La despesa global a tot el territori és de 341 euros diaris. Per procedència, gairebé la meitat dels visitants gastronòmics són estatals, mentre que a la capital catalana, el 86% dels visitants són internacionals. El turista acostuma a estar tres dies, allotjat en un hotel i utilitzant el taxi com a vehicle prioritari. 

Les mencions de Barcelona a internet han caigut un 61% en comparació amb el 2022, segons recull un informe de l’agència de comunicació Evercom. Des de l’octubre de l’any passat fins el passat mes de setembre, Barcelona va aparèixer esmentada a internet 970.891 vegades. El document analitza el nombre de mencions que es fan en línia a tot el món en xarxes socials, blogs i notícies digitals, i se centra en quatre àmbits: turisme, política, emprenedoria, investigació i congressos. Per segon any consecutiu, les mencions relacionades amb el turisme encapçalen el rànquing, amb un 40% del total.

Entre altres dades, l'informe també destaca que, del total de mencions, un 23% es van fer amb castellà, només un 15% en català, i la resta, un 62%, es van fer en altres idiomes, principalment en anglès, francès i portuguès. Del total de mencions de Barcelona, un 63% es van fer a les xarxes socials, un 32% en els mitjans de comunicació, i un 5% en blogs. Es tracta de dades molt similars a les 2022, quan les xarxes socials van representar també un 63% del total, les notícies un 34% i els blogs un 3%. En un altre ordre, l’startup danesa d’impuls de l’ecosistema de vehicle elèctric Monta ha escollit Barcelona per instal·lar el seu hub europeu, i preveu arribar a tenir a la capital catalana una plantilla amb 80 persones l’any vinent. La companyia, fundada el 2020, és una plataforma operativa que ofereix a conductors, empreses, ciutats i xarxes elèctriques una solució de programari integrada i que està valorada en uns 155 milions d’euros. Monta ha explicat en un comunicat que ha escollit Barcelona perquè és un “lloc de referència per al sector tecnològic europeu” i una ciutat “única” per a contractar “empleats d’alt nivell procedents de diferents països, ja siguin del sector de vendes, atenció al client o comunicació”.