El sector de l’ecommerce no para de créixer. Així ho indiquen les dades de l’Observatori Nacional de les Telecomunicacions i la Societat de la Informació, que posen de manifest que si l’any 2015 el sector va registrar un volum de negoci de 20.013 milions d’euros, el 2017 la facturació va arribar als 25.354 milions d’euros. No obstant això, el sector s’enfronta a reptes com l’última milla i la sostenibilitat, dos temes que s’han debatut aquests dies a l’eDelivery Barcelona Congress.
El congrés ha conversat en profunditat durant el seu segon dia sobre els problemes del sector de l’ecommerce i com garantir l’entrega el mateix dia i que millori l’experiència del client, utilitzant el tracking, el big data i altres eines com a base de la diferenciació de cada retailer. Tampoc s’ha deixat de banda el sector fast food i els serveis on demand, dos sectors molt influenciats per l’auge de l’ecommerce i que pateixen més que ningú el problema de l’última milla.
D’altra banda, també s’ha tractat el tema del paper de les botigues físiques a les ciutats amb l’evolució del retail i l’ecommerce. A Barcelona, hi ha gairebé 10.000 locals comercials buits i, a tota Catalunya, més de 30.000, segons informen en un comunicat.
L’eDelivery Barcelona Congress tancarà l’edició amb el lliurament del premi a la millor startup, d’entre cinc finalistes: ChainGo, Elioport, Freightalia, Manzaning i Outvio.