02
de Febrer
de
2016
A la Casa Llotja de Mar de Barcelona aquests dies no només hi ha desfilades. Al primer pis de l'edifici, una de les sales reuneix l'exposició de diverses marques catalanes que esperen la visita d'importants compradors internacionals. Es tracta del showroom organitzat pel Modacc, el clúster català de la moda, que aquest dimarts al matí comptava amb la presència de vuit marques catalanes amb l'agenda plena. Com si d'un speed dating per trobar parella es tractés, les diferents marques reben a l'hora planejada la visita dels compradors, que passegen per la sala estudiant minuciosament les seves creacions.
Rumb a Colòmbia
Poques hores després d'arribar a la capital catalana, dues representants del Grupo Uribe apareixen a la sala. La seva és una important empresa familiar colombiana, dedicada al retail de tèxtil i confecció. María Isabel Uribe, tercera generació a la companyia, explica a VIA Empresa que no s'ho van pensar dues vegades després de rebre la invitació des de Modacc. "No havíem vingut mai al 080 Barcelona i teníem ganes de conèixer les marques catalanes", explica. Tot i tenir prèviament referències d'algunes d'elles, reconeix que "moltes són noves per a nosaltres, estem mirant i agafant idees".
Amb bona part de la setmana per endavant, les representants del grup colombià volen acabar de veure més marques i desfilades, i escolten amb atenció les recomanacions del director executiu de Modacc, David Garcia, sobre quines no es poden perdre de cap de les maneres. "Ens estem emportant molt bona impressió, però volem acabar-ho de veure tot per després seure i decidir amb quines marques contactar", diu Uribe. Sigui com sigui, aclareix, "l'important és mantenir la relació amb el clúster, perquè segur que ens facilita la possibilitat de fer negocis més endavant".
Un bon reclam per a la tasca comercial
"Ens interessa que la passarel·la també tingui projecció comercial internacional i sigui una eina útil per ajudar a vendre a l'exterior", indica a VIA Empresa Garcia. "Les marques es presenten d'una forma molt espectacular a la passarel·la, i això facilita l'atracció de compradors internacionals. El que fem és aprofitar-ho perquè coneguin l'oferta de col·leccions de marques d'aquí", explica sobre la idea del showroom.
Un total de 12 compradors de vuit països diferents coneixeran de primera mà al llarg de la setmana les diverses marques catalanes que hi són presents. I ho faran amb un potencial de 250 milions d'euros de poder de compra. "Facilitem que es trobin empreses i compradors", resumeix Garcia. Per fer-ho, Modacc ha estudiat les característiques de les empreses catalanes, que evidentment coneix molt bé; i les dels compradors internacionals. "Cal veure necessitats i capacitats d'un i altre i intentar vincular-les", destaca.
Un suport a la desfilada
Una de les marques que participarà de les desfilades d'aquest 080 Barcelona Fashion és Yerse. Més enllà de la passarel·la, però, la marca no vol deixar escapar l'oportunitat que suposa ser al showroom. "Ens permet augmentar les possibilitats de vendre fora a l'ensenyar el nostre producte a compradors importants de tot el món", explica a VIA Empresa el seu director comercial, Horst Braun. Uns contactes que, tot i així, no deixen de ser "un tastet", segons Braun. El responsable de Yerse té clar que "avui és el primer contacte per poder fer un seguiment més endavant".
Luis Batlles, director de Maluvi Moda, és al showroom per ampliar la distribució d'una de les seves marques, Maria Veras. "Venim a buscar projecció internacional, ja que a Espanya ja tenim la xarxa comercial per a la distribució de la marca", indica a VIA Empresa. Batlles destaca com a fet positiu que els compradors internacionals "puguin veure ràpidament i en una mateixa sala moltes propostes de productes diferents".
Tot i evidenciar també que es tracta d'un primer contacte on els compradors s'emporten poc més que llistes de preus, catàlegs o alguna foto, Batlles valora especialment la possibilitat de tractar amb "compradors finalistes que ens poden permetre arribar directament a les seves botigues, i no dependre d'agents comercials".
Una altra de les marques que omple diversos penjadors a la sala és Escorpion. Companyia tradicional, en activitat des del 1929 sobretot com a marca de punt, fa dos anys que comença a exportar. "Hem passat de productors a ser una marca amb ganes de ser presents a l'estranger", afirma Alice Rosolen, export manager de la firma.
"Per nosaltres és essencial aquesta finestra per presentar la marca a l'estranger. Fins ara ha anat molt bé amb tots els que ens han vist, que admiren la qualitat de la moda catalana", assenyala. Segons Rosolen, els compradors internacionals "sobretot esperen creativitat, innovació i capacitat de realitzar un producte de bona qualitat a un preu competitiu".
La directiva italiana d'Escorpion es mostra satisfeta del format speed dating del showroom. "Si al comprador li agrades i pensa que pots ser una bona opció, et dedica tot el temps que vulgui. Si no hi troba interès, potser et dóna conversa cinc minuts i s'acomiada", comenta amb un somriure.
Naulover és una altra de les marques que aquest matí de dimarts intenta convèncer els compradors colombians i xilens que repassen amb detall les col·leccions catalanes. "Bàsicament venim a fer contactes", reconeix el seu director comercial, Carles Canal. Presents a països com Bèlgica, Itàlia, Portugal, Anglaterra o Rússia, des de Naulover volen "obrir més mercats a l'exterior, ja que el local està una mica en stand by. Va funcionant, però no és el que havia estat", lamenta Canal.
Moment per recuperar-se
"El sector està en un moment positiu de recuperació. Després de vuit anys de davallada, en portem dos de recuperació", reflexiona David Garcia. Unes dades que, des del clúster de la moda, els fan "ser optimistes".
En qualsevol cas, Garcia aprofita per reivindicar la tasca del clúster com a eina especialment vàlida a Catalunya. "En un entorn d'economia globalitzada, i essent un país de pimes, facilita l'estratègia per competir al món des de la cooperació, amb sinergies i aprofitant economies d'escala", conclou.
La sala del Showroom a punt per rebre els compradors internacionals. PGF |
Rumb a Colòmbia
Poques hores després d'arribar a la capital catalana, dues representants del Grupo Uribe apareixen a la sala. La seva és una important empresa familiar colombiana, dedicada al retail de tèxtil i confecció. María Isabel Uribe, tercera generació a la companyia, explica a VIA Empresa que no s'ho van pensar dues vegades després de rebre la invitació des de Modacc. "No havíem vingut mai al 080 Barcelona i teníem ganes de conèixer les marques catalanes", explica. Tot i tenir prèviament referències d'algunes d'elles, reconeix que "moltes són noves per a nosaltres, estem mirant i agafant idees".
Amb bona part de la setmana per endavant, les representants del grup colombià volen acabar de veure més marques i desfilades, i escolten amb atenció les recomanacions del director executiu de Modacc, David Garcia, sobre quines no es poden perdre de cap de les maneres. "Ens estem emportant molt bona impressió, però volem acabar-ho de veure tot per després seure i decidir amb quines marques contactar", diu Uribe. Sigui com sigui, aclareix, "l'important és mantenir la relació amb el clúster, perquè segur que ens facilita la possibilitat de fer negocis més endavant".
Un bon reclam per a la tasca comercial
"Ens interessa que la passarel·la també tingui projecció comercial internacional i sigui una eina útil per ajudar a vendre a l'exterior", indica a VIA Empresa Garcia. "Les marques es presenten d'una forma molt espectacular a la passarel·la, i això facilita l'atracció de compradors internacionals. El que fem és aprofitar-ho perquè coneguin l'oferta de col·leccions de marques d'aquí", explica sobre la idea del showroom.
Un total de 12 compradors de vuit països diferents coneixeran de primera mà al llarg de la setmana les diverses marques catalanes que hi són presents. I ho faran amb un potencial de 250 milions d'euros de poder de compra. "Facilitem que es trobin empreses i compradors", resumeix Garcia. Per fer-ho, Modacc ha estudiat les característiques de les empreses catalanes, que evidentment coneix molt bé; i les dels compradors internacionals. "Cal veure necessitats i capacitats d'un i altre i intentar vincular-les", destaca.
Un suport a la desfilada
Una de les marques que participarà de les desfilades d'aquest 080 Barcelona Fashion és Yerse. Més enllà de la passarel·la, però, la marca no vol deixar escapar l'oportunitat que suposa ser al showroom. "Ens permet augmentar les possibilitats de vendre fora a l'ensenyar el nostre producte a compradors importants de tot el món", explica a VIA Empresa el seu director comercial, Horst Braun. Uns contactes que, tot i així, no deixen de ser "un tastet", segons Braun. El responsable de Yerse té clar que "avui és el primer contacte per poder fer un seguiment més endavant".
Horst Braun ho té tot a punt per vendre Yerse als compradors internacionals. PGF |
Luis Batlles, director de Maluvi Moda, és al showroom per ampliar la distribució d'una de les seves marques, Maria Veras. "Venim a buscar projecció internacional, ja que a Espanya ja tenim la xarxa comercial per a la distribució de la marca", indica a VIA Empresa. Batlles destaca com a fet positiu que els compradors internacionals "puguin veure ràpidament i en una mateixa sala moltes propostes de productes diferents".
Luis Batlles ultima els darrers detalls per presentar la marca Maria Veras. PGF |
Tot i evidenciar també que es tracta d'un primer contacte on els compradors s'emporten poc més que llistes de preus, catàlegs o alguna foto, Batlles valora especialment la possibilitat de tractar amb "compradors finalistes que ens poden permetre arribar directament a les seves botigues, i no dependre d'agents comercials".
Una altra de les marques que omple diversos penjadors a la sala és Escorpion. Companyia tradicional, en activitat des del 1929 sobretot com a marca de punt, fa dos anys que comença a exportar. "Hem passat de productors a ser una marca amb ganes de ser presents a l'estranger", afirma Alice Rosolen, export manager de la firma.
Alice Rosolen confia que els dissenys d'Escorpion trobin forat al mercat exterior. PGF |
"Per nosaltres és essencial aquesta finestra per presentar la marca a l'estranger. Fins ara ha anat molt bé amb tots els que ens han vist, que admiren la qualitat de la moda catalana", assenyala. Segons Rosolen, els compradors internacionals "sobretot esperen creativitat, innovació i capacitat de realitzar un producte de bona qualitat a un preu competitiu".
La directiva italiana d'Escorpion es mostra satisfeta del format speed dating del showroom. "Si al comprador li agrades i pensa que pots ser una bona opció, et dedica tot el temps que vulgui. Si no hi troba interès, potser et dóna conversa cinc minuts i s'acomiada", comenta amb un somriure.
Naulover és una altra de les marques que aquest matí de dimarts intenta convèncer els compradors colombians i xilens que repassen amb detall les col·leccions catalanes. "Bàsicament venim a fer contactes", reconeix el seu director comercial, Carles Canal. Presents a països com Bèlgica, Itàlia, Portugal, Anglaterra o Rússia, des de Naulover volen "obrir més mercats a l'exterior, ja que el local està una mica en stand by. Va funcionant, però no és el que havia estat", lamenta Canal.
Els compradors internacionals no deixen passar cap detall. PGF |
Moment per recuperar-se
"El sector està en un moment positiu de recuperació. Després de vuit anys de davallada, en portem dos de recuperació", reflexiona David Garcia. Unes dades que, des del clúster de la moda, els fan "ser optimistes".
En qualsevol cas, Garcia aprofita per reivindicar la tasca del clúster com a eina especialment vàlida a Catalunya. "En un entorn d'economia globalitzada, i essent un país de pimes, facilita l'estratègia per competir al món des de la cooperació, amb sinergies i aprofitant economies d'escala", conclou.