• Economia
  • Els usuaris de Renfe poden adquirir els abonaments gratuïts dels serveis de Rodalies de Catalunya

Els usuaris de Renfe poden adquirir els abonaments gratuïts dels serveis de Rodalies de Catalunya

Els abonaments seran vàlids per a viatjar fins al 31 d’agost i, com a novetat, els abonaments recurrents de rodalia Barcelona es vendran amb suport TSC

130 milions de viatgers, durant l’any 2023, van utilitzar els serveis de Rodalies a Catalunya | iStock
130 milions de viatgers, durant l’any 2023, van utilitzar els serveis de Rodalies a Catalunya | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
08 d'Abril de 2024
Act. 08 d'Abril de 2024

Des d’avui, i durant tot el seu període de vigència, els usuaris de Renfe poden obtenir els abonaments gratuïts de rodalia i regionals per viatjar entre l’1 de maig i el 31 d’agost.  Com a novetat, els abonaments recurrents de rodalia de Barcelona es vendran amb suport TSC (targeta sense contacte), en lloc de la banda magnètica com s’ha fet fins al moment. Els abonaments del primer quadrimestre es continuaran venent amb banda magnètica durant el temps que queda de període de validesa.

Per tal d’agilitzar l’adquisició dels abonaments i evitar esperes innecessàries, l’adquisició dels abonaments és possible a través de l’app Cercanías Renfe o, en el cas dels abonaments de Mitjana Distància i Avant, a través del web www.renfe.com. Per fer-ho, cal que el client hi estigui registrat prèviament. 

Per adquirir l'abonament, encara que és gratuït, és necessari dipositar una fiança de 10 euros en el cas de Rodalies, i de 20 euros per a cada servei de Regionals. El pagament amb targeta permetrà la devolució automàtica de la fiança, una vegada que al final del quadrimestre es constati que s'ha complert la condició d'haver realitzat 16 desplaçaments durant aquests quatre mesos.

En el cas dels serveis ferroviaris Avant, que enllacen Figueres Vilafant – Girona i Barcelona, així com la relació Lleida – Camp de Tarragona – Barcelona, es manté el descompte del 50%. Per facilitar la comunicació amb els clients, Renfe té en funcionament una línia telefònica específica, 91 919 15 67, per informar d'aquests abonaments gratuïts.