• Economia
  • Els usuaris de transport públic triguen un 20% més a entrar a Barcelona que en vehicle privat

Els usuaris de transport públic triguen un 20% més a entrar a Barcelona que en vehicle privat

El Racc avisa que la xarxa de Rodalies i FGC presenten una ocupació del 80% a primera hora del matí

Cristian Bardaji, director de l'Àrea de Mobilitat del Racc | ACN
Cristian Bardaji, director de l'Àrea de Mobilitat del Racc | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
22 de Febrer de 2024

Els usuaris de transport públic triguen un 20% més a arribar a Barcelona que si ho fessin en vehicle privat, el que suposa 10 minuts més de mitjana. Així es desprèn d'un estudi del Racc que ha analitzat l'experiència de 1.100 ciutadans i que ha conclòs que molts opten per la mobilitat col·lectiva per evitar les retencions i per la manca d'aparcament en arribar a destí.

 

L'informe també ha avisat de l'elevada ocupació, del 80%, de la xarxa de Rodalies, FGC i el Bus Expréss a primera hora del matí. Per tot plegat, el Racc ha apostat per augmentar les freqüències i capacitats, completar la integració tarifària, estendre el Park&Ride i flexibilitzar la jornada laboral. A més, ha remarcat que les ZBE no han millorat l'ús del transport públic.

Pel que fa als motius d’ús, els usuaris de l’entorn metropolità que disposen de vehicle propi, manifesten que el principal motiu per utilitzar el transport públic és evitar les congestions que es formen a les entrades de la ciutat a les hores punta. Mentre que, com conclou l’estudi, a partir de certa distància, l’usuari és captiu del transport públic, la prova és que en viatges amb més d’una hora amb origen a les tres primeres corones, la majoria d’usuaris que fan servir el transport públic no tenen alternativa en vehicle privat.