• Economia
  • València, nova Capital Europea del Turisme Intel·ligent 2022

València, nova Capital Europea del Turisme Intel·ligent 2022

Un total de 30 candidatures de 16 països s'han presentat a aquesta iniciativa promoguda per la Unió Europea

Ciutat de les Arts i les Ciències | Cedida
Ciutat de les Arts i les Ciències | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
27 d'Octubre de 2021

València ha estat nomenada com a Capital Europea del Turisme Intel·ligent 2022. La candidatura de la ciutat ha estat la triada per un jurat de la Comissió Europea, especialitzat en accessibilitat, sostenibilitat, digitalització, patrimoni cultural i creativitat. Un total de 30 candidatures de 16 països s'han presentat a aquesta iniciativa promoguda per la Unió Europea per a fomentar el turisme intel·ligent i la capital de la Comunitat Valenciana ha estat reconeguda amb aquest guardó al costat de Ljubljana (Eslovènia).

L'aposta de València per desenvolupar projectes que promouen el turisme intel·ligent, posar en xarxa i fomentar el desenvolupament del turisme innovador, sostenible i inclusiu, han fet que el jurat es decantés per l'aposta valenciana, segons ha confirmat la pròpia ciutat en un comunicat. "València s'està posicionant com una destinació turística cosmopolita, intel·ligent i sostenible, al nivell de les grans ciutats turístiques i capitals europees. Estem liderant projectes pioners en matèria de sostenibilitat, com el referent al càlcul, certificació i reducció de les petjades de carboni i hídrica; o el desenvolupament d'un complet Sistema d'Intel·ligència Turística”, ha afirmat Emiliano García, regidor de Turisme de l'Ajuntament de València.

Segons les dades i actuacions presentades al concurs, la capital valenciana ha desenvolupat la seva estratègia turística sobre el pilar de la sostenibilitat, promovent projectes que permeten avançar en els amb els ODS. Així, entre els projectes de major envergadura i impacte econòmic, social i mediambiental es troba l'auditoria de la petjada de carboni i hídrica de l'activitat turística.

En matèria d'accessibilitat, s'han destacat els esforços realitzats per a incrementar l'espai dedicat al vianant, l'aposta per la mobilitat sostenible -amb més de 156 km de carril bici-, l'impuls d'instal·lacions amb equipament especial i eliminació de barreres arquitectòniques, així com els projectes desenvolupats per a adaptar l'oferta turística a persones amb mobilitat reduïda. Pel que respecta a la tercera de les categories valorades, la digitalització s'orienta en doble adreça: d'una banda, per a la gestió de l'experiència del turista i, d'altra banda, com a eina de competitivitat empresarial.