La Unió Europea (UE) ha inclòs els eixos València-Madrid i Sagunt-Saragossa al Corredor Mediterrani, segons ha informat el Ministeri de Foment en un comunicat després que el secretari d'Estat d'Infraestructures, Pedro Saura, hagi participat en una reunió del Consell de Ministres de Transport de la UE. A la trobada, s'ha acordat el text del Reglament CEF (Mecanisme Connectar Europa) per al període del 2021-2027, que precisament inclou la proposta d'Espanya de sumar-hi els Corredors Atlàntic i Mediterrani.
Tant el Parlament Europeu com el Consell de Ministres de Transport de la UE a Brussel·les s'han posat d'acord per incloure-la, però perquè s'aprovi definitivament també s'han de posar d'acord amb la Comissió Europea i tancar la negociació general del marc financer per al proper període.
La proposta de la Comissió preveu un pressupost total de 42.265 milions d'euros. D'aquests, 8.650 milions van destinats a energia, 3.000 milions al sector digital i 30.615 milions per al transport, que els repartiran en tres capítols. Un de 12.830 milions d'euros per a inversions estratègiques, un altre d'11.285 milions transferits del fons de cohesió i 6.500 milions del grup de defensa per a "doble-ús" militar civil.
Ara bé, l''Estat espanyol ja va fer servir fons destinats al Corredor Mediterrani per fer obres a Madrid. Va ser per l'accés sud del TAV per duplicar les línies que entren a Atocha i el túnel de Chamartín. Uns treballs que van arribar fins gairebé els 1.000 milions d'euros i que s'inclouen dins un document que la Moncloa va fer arribar a la UE, on es recullen els projectes associats al Corredor Mediterrani.