02
de Desembre
de
2015
Act.
02
de Desembre
de
2015
La Cambra de Comerç de Barcelona considera que la sortida d'empreses de Catalunya es deu a l'elevada fiscalitat i no ho relaciona directament amb el debat sobiranista, segons ha afirmat en una roda de premsa aquest dimecres el president de l'entitat, Miquel Valls.
"No podem parlar de fuga d'empreses, sinó de sortides i entrades d'empreses. No sé si el factor polític pot influir. Però les empreses familiar es mouen pel tema fiscal i aquest problema sí que el tenim a Catalunya. Hi ha una discriminació fiscal sobre els impostos que paguen les famílies aquí o en altres comunitats autònomes i els negocis familiars tenen això en compte", ha argumentat.
El president de la Cambra ha apuntat a impostos com el de successions i donacions com a causants d'aquest fenomen.
Valls ha recordat que el teixit empresarial català és "fonamentalment familiar" i està subjecte als impostos personals com el de successions. "És evident que fiscalment Catalunya té uns dels impostos més cars d'Espanya i això és un aspecte que segurament es té en compte a l'hora de prendre decisions per part de les empreses familiar. Però són decisions de caràcter econòmic i fiscal", ha matisat.
"Mullar-se" amb les infraestructures
Valls també ha demanat als propers governs català i central "que es mullin" i reactivin la inversió en infraestructures a Barcelona i l'àrea metropolitana per no minvar la seva competitivitat.
"És un tema que ha de tornar a l'agenda política i els partits han de dir què en pensen. Ningú n'està parlant, i volem que es mullin i diguin què pensen fer per millorar les infraestructures a Barcelona i l'àrea metropolitana", ha dit Valls aquest dimecres en roda de premsa.
Les prioritats per la Cambra de Barcelona són completar el Corredor Mediterrani, desenvolupar els nous accessos ferroviaris al Port de Barcelona, finalitzar la B-40 -també coneguda com el quart cinturó- i descongestionar les Rodalies.
Així, ha reclamat que el Ministeri de Foment es comprometi amb un calendari de disponibilitat operativa de l'ample de via internacional en els trams del Corredor Mediterrani compresos entre Castellbisbal, Tarragona i Martorell perquè hi puguin circular trens de fins a 750 metres de longitud i es puguin transportar mercaderies a Europa.
També ha demanat que se superin les dificultats tècniques i administratives que fins ara han impedit iniciar les obres dels accessos ferroviaris del Port de Barcelona per donar servei a la terminal Best del grup xinès Hutchison del Moll Prat.
Quant al quart cinturó, ha sostingut que la finalització de les obres entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls han d'ajudar a posar en valor trams en servei com els de Abrera i Terrassa, actualment infrautilitzats perquè la seva funcionalitat és molt limitada, segons Valls, que ha demanat a Foment impulsar la redacció d'un nou estudi informatiu al tram Terrassa-Sabadell.
"No podem parlar de fuga d'empreses, sinó de sortides i entrades d'empreses. No sé si el factor polític pot influir. Però les empreses familiar es mouen pel tema fiscal i aquest problema sí que el tenim a Catalunya. Hi ha una discriminació fiscal sobre els impostos que paguen les famílies aquí o en altres comunitats autònomes i els negocis familiars tenen això en compte", ha argumentat.
El president de la Cambra ha apuntat a impostos com el de successions i donacions com a causants d'aquest fenomen.
Valls ha recordat que el teixit empresarial català és "fonamentalment familiar" i està subjecte als impostos personals com el de successions. "És evident que fiscalment Catalunya té uns dels impostos més cars d'Espanya i això és un aspecte que segurament es té en compte a l'hora de prendre decisions per part de les empreses familiar. Però són decisions de caràcter econòmic i fiscal", ha matisat.
"Mullar-se" amb les infraestructures
Valls també ha demanat als propers governs català i central "que es mullin" i reactivin la inversió en infraestructures a Barcelona i l'àrea metropolitana per no minvar la seva competitivitat.
"És un tema que ha de tornar a l'agenda política i els partits han de dir què en pensen. Ningú n'està parlant, i volem que es mullin i diguin què pensen fer per millorar les infraestructures a Barcelona i l'àrea metropolitana", ha dit Valls aquest dimecres en roda de premsa.
Les prioritats per la Cambra de Barcelona són completar el Corredor Mediterrani, desenvolupar els nous accessos ferroviaris al Port de Barcelona, finalitzar la B-40 -també coneguda com el quart cinturó- i descongestionar les Rodalies.
Així, ha reclamat que el Ministeri de Foment es comprometi amb un calendari de disponibilitat operativa de l'ample de via internacional en els trams del Corredor Mediterrani compresos entre Castellbisbal, Tarragona i Martorell perquè hi puguin circular trens de fins a 750 metres de longitud i es puguin transportar mercaderies a Europa.
També ha demanat que se superin les dificultats tècniques i administratives que fins ara han impedit iniciar les obres dels accessos ferroviaris del Port de Barcelona per donar servei a la terminal Best del grup xinès Hutchison del Moll Prat.
Quant al quart cinturó, ha sostingut que la finalització de les obres entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls han d'ajudar a posar en valor trams en servei com els de Abrera i Terrassa, actualment infrautilitzats perquè la seva funcionalitat és molt limitada, segons Valls, que ha demanat a Foment impulsar la redacció d'un nou estudi informatiu al tram Terrassa-Sabadell.