Les vendes a les grans superfícies de Catalunya van augmentar un 4,9% a l’octubre respecte del mateix mes de l’any passat, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Aquest repunt és considerable, tenint en compte que el passat mes havia conclòs amb una tendència negativa de l'1,9%.
L’augment es va registrar tant en les vendes d’alimentació (+5%) com en la resta de productes (4,8%). Si s’elimina l’efecte dels preus, l’augment de les vendes va ser del 2,5%.
En l’acumulat de gener a octubre la variació de l’índex de vendes a preus corrents s’ha enfilat un 1,2% en comparació amb el 2023. Per grups de productes la variació és molt similar: un 1,3% les vendes de l’alimentació i un 1,2% la resta. Aquest resultat es tradueix en una millora del 0,2% del global de l'any si s'observa la variació entre gener i juliol, que aleshores era de l'1%.
L'impacte del Black Friday i les compres nadalenques, a escena
Tot plegat, a l'espera de conèixer quines seran les dades de mesos clau per a les grans superfícies com són el novembre i el desembre. Durant el penúltim mes de l'any, aquests centres tenen l'impacte de les rebaixes del Black Friday o la Cyber Week, mentre que l'últim mes de l'any són tradicionals les compres nadalenques.