Els comerços d'arreu de l'Estat han vist incrementades les seves vendes nadalenques en un 6,3% de mitjana interanual. Així ho ha recollit un informe de SpendingPulse, elaborat per l'Institut Econòmic de Mastercard. Aquest estudi no té en compte l'automoció i comprèn els períodes entre l'1 de novembre i el 24 de desembre en botigues físiques i en línia.
El document apunta a diferents tendències de compra. Per exemple, es va registrar un augment notable en la despesa en alimentació (+7.7%), cosa que indica una preferència dels compradors per maximitzar els pressupostos amb menjars casolans aquesta temporada nadalenca. A més, la demanda dels consumidors d'experiències com sortir a sopar es va enfortir la temporada nadalenca, amb un creixement de la despesa en restaurants del 4,7% en comparació de l'any passat.
D'altra banda, aquesta temporada s'ha produït un creixement de la despesa dels consumidors en béns en comparació del 2023, amb la joieria i els accessoris (+4,9%) com a sectors escollits principalment per fer regals. Uns indicadors que apunten que els consumidors van prioritzar el valor en tot moment durant el passat 2024, especialment durant la temporada de Black Friday i Nadal.
Una despesa "meditada"
L'estudi de Mastercard conclou amb una perspectiva optimista per part de Natalia Lechmanova, l'economista en cap per Europa de l'Institut Econòmic de Mastercard. "Durant aquestes festes, la despesa dels consumidors a Espanya ha demostrat una notable resiliència gràcies a la millora dels fonaments dels consumidors. Aprofitant el fort impuls de l'economia nacional, els consumidors espanyols han prioritzat el valor, equilibrant amb cura el desig de productes de qualitat i experiències memorables, fent una despesa meditada, sent conscients del seu pressupost", ha analitzat.