VIA Empresa ha celebrat el seu primer Consell Editorial a Sant Cugat del Vallès. L'objectiu d'aquesta nova figura és ampliar la visió del diari i aprofundir en la informació i la comunitat de lectors. Hem començat amb una pluja d'idees: "VIA Empresa és una conversa i un moment del dia més que un lloc", "És un laboratori i un motor d'innovació" o "No és un diari, és un projecte editorial amb comunitat".
El Consell està format per representants de Totmedia que és l'empresa editora: Ramon Grau, president de Totmedia, Víctor Costa, director de VIA Empresa, Neus Navarro, delegada a València i exdirectora del diari, Aiats Agustí, cap de redacció de VIA Empresa, Carles Flo, director de negoci de VIA Empresa, i Xavier Grau, adjunt a la direcció general de Totmedia.
Alhora, també formen part del Consell Editorial fins a quatre membres externs: Susana Lluna (periodista i experta en tendències digitals), Laia Corbella (exdirectora de VIA Empresa), Genís Roca (consultor digital i opinador de VIA Empresa) i Josep Maria Ganyet (etnògraf digital i opinador de VIA Empresa).
Aquestes són algunes de les grans fites assolides al llarg del 2019: delegació a València, versió en castellà, creació de l'Instagram, conveni de col·laboració amb el Dow Jones i nous col·laboradors com Mar Alarcón, Anna Gener, Xavier Marcet, Albert Milián o Esteve Almirall, entre d'altres. També hem obert noves seccions com el Pròxima Parada d'Enric Llarch, El laberint del poder de Roger Vinton, Petjades d'Empresa de Toni Rodríguez, Famílies Empresàries de Jordi Tarragona o Ull a la borsa de Jordi Bellini.
Durant el Consell s'han tractat diferents temes com les audiències i els formats, la visibilitat, la fidelització dels lectors, les dades o potencials aliances. La gran aposta és la de sempre: bon periodisme, anàlisi, cròniques, opinions, entrevistes i reportatges en profunditat. En català i en castellà.
El Consell Editorial es reunirà trimestralment amb la finalitat d'assegurar, però, la qualitat del procés d'edició, mantenir l'estratègia, aportar idees per innovar tant en contingut com en difusió i implementar noves tendències.