
La presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen, ha plantejat estendre a tres anys -a hores d'ara la periodicitat és anual- la revisió del compliment dels objectius d'emissions per als automòbils amb l'objectiu de "donar aire" al sector. La proposta de la dirigent alemanya arriba just després de la segona reunió que ha mantingut amb diversos representants de la indústria automobilística per abordar el futur estratègic del sector a Europa. Per altra banda, Von der Leyen també ha assenyalat que Brussel·les explorarà l'entrega de suport directe als productors de bateries de la Unió Europea per impulsar la producció de vehicles elèctrics i reduir dependències externes de països com la Xina.
D'acord amb els objectius fixats per la Comissió Europea, les emissions dels nous turismes que circulin per la Unió han d'emetre menys de 95 grams de diòxid de carboni (CO2) per quilòmetre. En cas que la flota d'un fabricant superi aquesta xifra en el global d'un any, l'empresa en qüestió ha de pagar una multa de 95 euros per gram per quilòmetre de cada vehicle que sobrepassi els límits.
Von der Leyen també ha assenyalat que Brussel·les explorarà l'entrega de suport directe als productors de bateries de la Unió Europea
En aquest sentit, la presidenta de la Comissió Europea ha volgut deixar clar que els objectius d'emissions "continuen sent els mateixos". Així, de cara al 2029, les emissions dels turismes haurien de situar-se per sota els 93,6 grams de CO2 per quilòmetre, per al 2034 per sota els 49,5 grams i, a partir del 2035, a zero.
Altres mesures
A banda d'estendre el període de revisió dels objectius d'emissions, la dirigent alemanya ha dit que la Comissió Europea explorarà "el suport directe als productors de bateries de la UE". Sobre aquest tema, Von der Leyen ha apuntat que, si bé la producció de bateries a la Unió està augmentat, les importacions procedents de l'exterior encara són més barates. Al mateix temps, ha insistit que els vehicles elèctrics "no poden encarir-se més" mentre s'evita la creació de "noves dependències".
Per altra banda, la presidenta de la Comissió Europea ha dit que donarà suport a una "aliança" de la indústria automobilística que permeti a les companyies del sector "posar en comú els seus recursos" per accelerar el desplegament de noves eines. "Desenvoluparan software compartit, xips i tecnologies de conducció autònoma; [...] l'objectiu és molt senzill, hem d'aconseguir que els vehicles autònoms circulen per les carreteres europees al més aviat possible", ha resumit.