• Economia
  • Vueling recela de la 'quarta pista' del Prat a Girona

Vueling recela de la 'quarta pista' del Prat a Girona

L'aerolínia condiciona l'èxit del projecte de Foment a l'elecció i preferència dels clients

Vista aèria de l'aeroport de Girona Costa Brava
Vista aèria de l'aeroport de Girona Costa Brava
Europa Press
Barcelona
28 de Febrer de 2018

El president i conseller delegat de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, ha condicionat l'èxit de la futura quarta pista per a l'Aeroport de Barcelona en l'Aeroport de Girona a l'elecció i preferència dels clients, ha afirmat en declaracions als mitjans després d'una conferència a Esade.

 

Ha valorat així el Pla Director de l'Aeroport de Barcelona-El Prat 2017-2026 presentat pel ministre de Foment, Iñigo de la Serna, en el qual es va anunciar una inversió de 1.929 milions d'euros per ampliar la infraestructura barcelonina, millorar la connectivitat i, en el cas de Girona, també construir una estació d'AVE a uns 500 metres de la terminal, amb l'objectiu que l'aeroport de Barcelona-El Prat i el de Girona-Costa Brava conformaran "un únic sistema aeroportuari".

Imatge de Prieto durant la ponència a Esade

 

Imatge de Prieto durant la ponència a Esade | EP

"És molt important que tinguem en compte les preferències dels consumidors i Girona pot ser una opció factible, però el primer filtre que ha de passar és que els clients ho considerin així", ha remarcat.

Si els clients opten per Girona, Sánchez-Prieto ha sostingut que Vueling actuarà en conseqüència i donarà resposta, encara que ha matisat que desplaçar-se a aquest segon aeroport pot ser que sigui més adequat per a aquelles aerolínies que tenen una grandària més petita en l'Aeroport de Barcelona, a diferència de Vueling, que ha recalcat que té una posició de lideratge.

Per al president de Vueling, el nou pla director, que ha puntualitzat que "no es queda curt", ha permès obrir el debat sobre el creixement del Prat, però, segons el seu punt de vista, a aquesta discussió encara se li han d'incorporar elements com l'ús de les pistes actuals i l'estacionalitat de la infraestructura aeroportuària.

"Una nova terminal et dona més capacitat per gestionar passatgers en terra, però aquesta capacitat ha d'anar acomodada a la capacitat de passatgers en l'aire i per això és necessari incrementar el nombre de moviments en les pistes, que ara té limitacions mediambientals", ha detallat.