Després d'un estiu més marcat pels retards i les cancel·lacions de vols, Vueling estudia fer canvis en la programació de la seva operativa del proper estiu per "adaptar-la a la realitat de l'entorn". Un entorn marcat per la "saturació de l'espai aeri europeu" que, segons el director general comercial de l'aerolínia, David Garcia, "està afectant a totes les companyies aèries per igual". La companyia, a més, ha reorganitzat les seves tarifes i ha eliminat la tarifa Excellence corresponent a la classe business, que podia arribar a doblar el preu de la bàsica perquè "la utilitzaven pocs passatgers".
En aquest sentit, ha recordat que aquest estiu el 48% dels vols han estat regulats per congestió del tràfic aeri, és a dir, que no han pogut sortir en l'horari previst. Sobre el fet que Vueling concentri bona part de les queixes dels usuaris de l'aeroport del Prat, Garcia ho atribueix al fet que l'aerolínia opera el 40% dels vols al Prat i que el 80% de les seves operacions passen per l'espai aeri francès, molt afectat aquest estiu per les vagues de controladors.
Més enllà d'estudiar canvis en la programació dels vols, el director comercial de Vueling ha anunciat més avions i tripulacions de reserva i una millora del seu servei d'atenció al client "per respondre a les necessitats del dia a dia".
Revisar-ho tot
Durant la roda de premsa de presentació del nou Airbus A320 Neo que Vueling ha incorporat a la seva flota i del nou paquet de productes de l'aerolínia que s'ha fet a la terminal corporativa de l'aeroport del Prat, Garcia ha explicat que en vista al pròxim estiu estan revisant rutes, destinacions i temps d'escala, entre d'altres aspectes, per ajustar la seva oferta i compensar la saturació de l'espai aeri.
Ara bé, el director general comercial de la companyia ha deixat clar que res d'això servirà si Aena, Enaire i la UE no s'impliquen i treballen amb les companyies per buscar una fórmula per descongestionar el trànsit aeri a Europa.
Garcia, que ha evitat fer autocrítica pels retards i les cancel·lacions d'aquesta estiu, ha afegit que Vueling "està fent tot el possible" per pal·liar els seus efectes entre els usuaris. Així, ha destacat que estan invertint molts diners i esforços per millorar el servi d'atenció al client. "Els nostres clients poden entendre els retards però no que no els informem. És per això que la nostra inversió ha d'anar dirigida a informar-los i assistir-los", ha puntualitzat.
Més avions i tripulació
També ha posat en valor que Vueling és una companyia que, més enllà del que li exigeix la llei, treballa proactivament per donar assistència a tots aquells passatgers que pateixen cancel·lacions o retards importants habilitant autobusos, oferent places d'hotel o donant-los menjar.
A banda d'això, Garcia ha assenyalat també que, paral·lelament, Vueling està ampliant el nombre d'avions i tripulacions de reserva per adaptar-se millor a les contingències provocades per aquesta saturació. Aquí, per exemple, ha destacat que Vueling compta amb nou avions de reserva, més que les companyies competidores, i que ha contractat 30 noves tripulacions de reserva formades per cincs persones.
Malgrat que Vueling està creixent més a la tardor que no pas a l'estiu gràcies a la seva estratègia per desestacionalitzar la seva oferta, Garcia preveu una tardor i un hivern sense gaires problemes de puntualitat gràcies a la reducció de vols que operen, passant dels més de 700 diaris de l'estiu als 400 actuals.