• Economia
  • Wallbox alerta que cal més inversió que la del PERTE

Wallbox alerta que cal més inversió que la del PERTE

El fabricant de carregadors elèctrics rep un ajut de 5 MEUR dins de la candidatura que aspira a substituir Nissan

El conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción, en un esmorzar organtizat per Foment i PWC | ACN
El conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción, en un esmorzar organtizat per Foment i PWC | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
14 de Novembre de 2022
Act. 14 de Novembre de 2022

El conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción, alerta que si l'estat espanyol vol ser "el primer" en la transició cap al vehicle elèctric cal més inversió que la del PERTE VEC, la línia d'ajuts que vehicula els fons europeus cap al sector i que es va resoldre fa poques setmanes amb polèmica per la baixa execució. "Si realment volem seguir fent la transformació ràpida i posicionar-nos com els primers (...) fa falta ampliar els imports", ha dit el directiu de l'empresa especialitzada en carregadors elèctrics en un esmorzar organitzat per Foment i PWC.

El total de la candidatura, formada per desenes d'empreses i liderada per les catalanes QEV i Btech ha aconseguit 107,8 milions d'euros dels fons Next Generation. Es tracta del tercer projecte que més recursos rebrà, per darrere de Mercedes (170,4) i de Volkswagen i Seat (397,37 milions d'euros). "Nosaltres formem part d'un PERTE que hem guanyat, però sí que veig que els imports no són suficients i es pot apostar més", ha dit Asunción.

Sobre la tria de tecnologies per descarbonitzar la mobilitat, el directiu ha deixat clar que "no té sentit" apostar per la pila d'hidrogen en el cas dels cotxes perquè "estàs tirant energia per fer traspassos" des de la generació fins que arriba a la roda. Segons ha detallat, en la producció elèctrica s'aprofita entre el 75% i el 80% del que es produeix mentre que en el cas de l'hidrogen es queda per sota el 30%. Wallbox ha rebut una subvenció de 5 milions d'euros com a membre de la candidatura del hub que aspira a reindustrialitzar els terrenys de Nissan, el 80% del que van demanar.