El Racc considera que la Zona de Baixes Emissions (ZBE) és "un instrument útil per contribuir a reduir a la contaminació", però, en aquests moments, assenyalen que "hi ha molts aspectes de la mobilitat pels que no s’han donat solucions, o bé que són de difícil predicció com per fixar la data del 15 de setembre". Precisament per això i "per la delicada situació econòmica en què es troben moltes famílies degut a l’impacte de la covid-19, el Racc creu que ara no és el moment de definir la data de l’inici de les sancions i demana ajornar aquesta aplicació almenys fins l’1 de gener del 2021.
Segons recorden en un comunicat, "quan es va anunciar l’ajornament de la implantació de les sancions, prevista per l’1 d’abril, va valorar positivament la decisió presa per les administracions, atesa la situació extraordinària que estàvem vivint". Però, ara per ara, subratllen, el transport públic es troba al 40% d’ús respecte la situació pre-covid19.
I no només això. El Racc també avisa que "la pròpia situació sanitària, i la previsió per la tardor o hivern d’aquest any", "les solucions de mobilitat per a gent gran que és un segment de població amb forta propietat de vehicles antics que no renovaran, i per tant que haurien de quedar exempts de qualsevol mesura mentre duri la pandèmia" i el nou model de treball, de flexibilitat horària i de retorn a les escoles són factors que s'haurien de tenir en compte a l'hora de posar en marxa les sancions a la ZBE.