04
de Desembre
de
2014
Una mare duu el seu fill al supermercat. La criatura s'atura davant d'un estant ple de llaminadures i diu: "Mama, compra'm caramels". I ella respon que no. Tot d'una, el petit es torna de color vermell, tanca els punys, comença a cridar i es llença a terra: "Vull caramels! Vull caramels! Vull caramels!" – i la mare s'exaspera.
Per intentar donar un cop de mà a aquests pares va néixer Edúkame, avui dia una revista amb materials educatius (contes, pòsters, jocs, etc.) per a pares i mares amb un projecte online per a "ensenyar als pares a ser millors pares", diu Rocío Lopez (@rlopezva), part de l'equip de la start-up barcelonina.
"Vam detectar que els pares i les mares estan preocupats per com educar els seus fills però no arriben, no tenen temps d'assolir tots els continguts de la nostra revista", per aquest motiu van pensar a convertir en un joc aquests continguts.
A Edúkame creuen que els fills veuen els seus pares com a superherois: "Quan tinc malsons la meva mama espanta els monstres i s'allunyen. Que valenta! Després m'abraça i m'adormo com un xaiet. És màgia! És capaç de saber si tinc febre sense usar el termòmetre i quan caic em guareix les ferides amb petons i carícies. Són superpoders!. Quan el meu papa explica contes, pot convertir un llit en una nau espacial, un coixí en ovella i una sabata amb vaixell pirata. És fantàstic!". Aquestes sentències es poden llegir al web de la campanya de micro-mecenatge pel joc.
La proposta d'Edúkame és Edukaplay, la gamificació d'uns "microcursos" molt motivadors per aprendre aquests "superpoders": com tenir paciència amb les criatures, com gestionar les rebequeries, com parlar amb els més petits, com dur-los al llit, com gestionar les gelosies, l'autoestima, menjar, adaptar-se a l'escola, deixar el bolquer o fins i tot educació emocional.
Ara mateix el projecte es troba en fase de cerca de fons, per això han engegat una campanya de micro-mecenatge o crowdfunding per dur-lo a terme.
Un bloc amb èxit i molta feina
L'any 2010, la Cristina García, fundadora i directora de continguts d'Edúkame, llicenciada en Pedagogia, Tècnica en Educació Infantil, Terapeuta Gestalt per adults i infantil i formada en psicodiagnòstic infantil va obrir un bloc, en principi dirigit a docents que va tenir una molt bona acollida entre pares i mares amb molts dubtes.
La Cristina "volia transmetre allò que havia après" i la xarxa li va donar aquesta oportunitat. L'èxit del bloc es va transformar un temps més tard en un llibre anomenat Ser pares i mares, on és el manual d'instruccions?
Però l'aventura editorial no li va semblar suficient. Per aquest motiu l'any 2012 es va associar amb Juan Carlos Mora, dissenyador i programador de jocs, expert en màrqueting digital i e-commerce per donar forma al web d'Edúkame i fundar una empresa amb cara i ulls. Amb el suport de Barcelona Activa, avui dia Edúkame té vora 110.000 usuaris registrats i una facturació prevista pel 2015 de 100.000 d'euros, per doblar la del 2014.
Més vies, més idiomes, més mercat
Edúkame ven la seva revista digital a l'Estat espanyol però també a Mèxic i Llatinoamèrica. Els materials també es troben en català i la intenció en un futur també és "potser traduir a l'anglès", augura Rocío.
Les ganes de fer feina de l'equip format per la Cristina García, en Juan Carlos Mora, en Carlos Rincón, Artur Marfà, maquetador de la revista i gestor de producte i la Rocío López es centren ara en Edukaplay, però els projectes de futur són continuar amb la revista i fer-la créixer i millorar-la. Potser fer crearan una app per "apropar-nos als pares de diferents maneres", diu Rocío, però "anem a poc a poc, fent la feina ben feta", conclou.
Per intentar donar un cop de mà a aquests pares va néixer Edúkame, avui dia una revista amb materials educatius (contes, pòsters, jocs, etc.) per a pares i mares amb un projecte online per a "ensenyar als pares a ser millors pares", diu Rocío Lopez (@rlopezva), part de l'equip de la start-up barcelonina.
"Vam detectar que els pares i les mares estan preocupats per com educar els seus fills però no arriben, no tenen temps d'assolir tots els continguts de la nostra revista", per aquest motiu van pensar a convertir en un joc aquests continguts.
A Edúkame creuen que els fills veuen els seus pares com a superherois: "Quan tinc malsons la meva mama espanta els monstres i s'allunyen. Que valenta! Després m'abraça i m'adormo com un xaiet. És màgia! És capaç de saber si tinc febre sense usar el termòmetre i quan caic em guareix les ferides amb petons i carícies. Són superpoders!. Quan el meu papa explica contes, pot convertir un llit en una nau espacial, un coixí en ovella i una sabata amb vaixell pirata. És fantàstic!". Aquestes sentències es poden llegir al web de la campanya de micro-mecenatge pel joc.
La proposta d'Edúkame és Edukaplay, la gamificació d'uns "microcursos" molt motivadors per aprendre aquests "superpoders": com tenir paciència amb les criatures, com gestionar les rebequeries, com parlar amb els més petits, com dur-los al llit, com gestionar les gelosies, l'autoestima, menjar, adaptar-se a l'escola, deixar el bolquer o fins i tot educació emocional.
Ara mateix el projecte es troba en fase de cerca de fons, per això han engegat una campanya de micro-mecenatge o crowdfunding per dur-lo a terme.
Un bloc amb èxit i molta feina
L'any 2010, la Cristina García, fundadora i directora de continguts d'Edúkame, llicenciada en Pedagogia, Tècnica en Educació Infantil, Terapeuta Gestalt per adults i infantil i formada en psicodiagnòstic infantil va obrir un bloc, en principi dirigit a docents que va tenir una molt bona acollida entre pares i mares amb molts dubtes.
La Cristina "volia transmetre allò que havia après" i la xarxa li va donar aquesta oportunitat. L'èxit del bloc es va transformar un temps més tard en un llibre anomenat Ser pares i mares, on és el manual d'instruccions?
Però l'aventura editorial no li va semblar suficient. Per aquest motiu l'any 2012 es va associar amb Juan Carlos Mora, dissenyador i programador de jocs, expert en màrqueting digital i e-commerce per donar forma al web d'Edúkame i fundar una empresa amb cara i ulls. Amb el suport de Barcelona Activa, avui dia Edúkame té vora 110.000 usuaris registrats i una facturació prevista pel 2015 de 100.000 d'euros, per doblar la del 2014.
Més vies, més idiomes, més mercat
Edúkame ven la seva revista digital a l'Estat espanyol però també a Mèxic i Llatinoamèrica. Els materials també es troben en català i la intenció en un futur també és "potser traduir a l'anglès", augura Rocío.
Les ganes de fer feina de l'equip format per la Cristina García, en Juan Carlos Mora, en Carlos Rincón, Artur Marfà, maquetador de la revista i gestor de producte i la Rocío López es centren ara en Edukaplay, però els projectes de futur són continuar amb la revista i fer-la créixer i millorar-la. Potser fer crearan una app per "apropar-nos als pares de diferents maneres", diu Rocío, però "anem a poc a poc, fent la feina ben feta", conclou.