• Eelp!, la solució per a tots els problemes

Eelp!, la solució per a tots els problemes

Amb l'arribada d'Àlex Díaz com a nou CEO, la startup preveu una ronda de 500.000 euros i fer el salt a Madrid el pròxim estiu

Eelp! busca el millor 'partner' per cobrir la demanda de serveis dels seus usuaris
Eelp! busca el millor 'partner' per cobrir la demanda de serveis dels seus usuaris
Barcelona
06 de Juny de 2017

La startup Eelp! ja té nou CEO: Àlex Díaz, una notícia que torna a situar l'aplicació de gestió de serveis entre usuaris i companyies en plena cursa per a la seva consolidació. I és que amb aquest anunci, també hem sabut que l'empresa es troba en plena fase de tancament de la seva segona ronda d'inversió, una ampliació de capital que els ha de permetre fer el pas a Madrid aquest pròxim any i veure el mercat Europeu més a prop, tal com explica Díaz en una entrevista a VIA Empresa.

El projecte, que va néixer fa només quatre mesos de la mà del business angel Carlos Blanco i de Nina Alstruey -qui va deixar l'equip per mutu acord amb el soci majoritari, Nuclio Venture Bilder, i per motius "confidencials"- ja compta amb prop de 300 usuaris i 1.500 serveis realitzats. El seu objectiu és ajudar les persones a estalviar temps i que en comptes de tenir diverses apps al mòbil per gestionar cada cosa, "en tinguis una de sola perquè no t'hagis de preocupar pel que necessites, que ho tinguis ràpidament i sense haver de preocupar-te per coordinar-ho tot", detalla el CEO.

 

Estalviar-se maldecaps

Els encàrrecs poden ser des de portar un paquet o tenir un cotxe per desplaçar-te, fins a trobar una persona que reculli els nens a l'escola. Tota una diversitat de serveis disponibles gràcies als acords que tenen amb els seuspartners. "Un exemple és Glovo, que és una de les nostres verticals", comenta, "però si una persona demana un jet privat per anar a Londres avui mateix ino tenim un col·laborador, busquem l'empresa per oferir el servei". En aquest cas, es fa el seguiment del servei i, si tot surt bé, s'inclou a la base de dades com a nou partner amb qui treballar.

"Si una persona demana un jet privat per anar a Londres avui mateix, busquem l'empresa per oferir el servei"


Els usuaris poden optar a pagar per servei o abonar una quota mensual. Els pagaments per obra van des d'1,49 euros fins a 4,50 euros segons "el tipus de servei, de si darrere seu hi ha un temps operatiu alt o baix i del seu valor afegit", apunta Díaz. Pel que fa als usuaris prèmium, el preu per vas va des dels 29 euros i pot ascendir fins a prop de 80, també en funció de les necessitats de cada persona.

La principal diferència entre aquests dos targets es troba en l'ús que fan d'Eelp!. Tal com assenyala el CEO, "els que fan pagament per servei demanen coses de poc valor afegit com restaurants o entrades, mentre que el perfil més alt busca temps per ell i que li solucionin els problemes". Sobre aquest darrer usuari assegura que en algun cas han arribat a facturar-li 5.000 euros en un mes.

 

Atacar el segment B2B

Una de les primeres propostes de Díaz en arribar a l'equip ha sigut treballar directament amb les empreses per oferir-los els seus serveis. Es tracta d'una nova pota anomenada Eelp! my business amb quotes flexibles i horaris tancats, com seria els dies hàbils de 8 a 18 hores, la jornada clàssica d'un treballador.

El nou CEO Alex Díaz i Carlos Blanco, fundador d'Eelp!

El nou CEO Alex Díaz i Carlos Blanco, fundador d'Eelp!

 

La idea és ajudar les companyies a tenir els seus empleats al 100% i sense preocupacions. "Si s'ha de dur el cotxe a fer la revisió, dur els papers a l'administració o portar els nens a algun lloc, ho fem nosaltres. L'empresa paga una quota i s'assegura que els treballadors no han de perdre el temps", proposa.

"L'empresa paga una quota i s'assegura que els treballadors no han de perdre el temps"

Tot això també és possible amb la millora de software que han dut a terme. Fins ara, tot el procés de recepció de les necessitats dels usuaris, buscar un proveïdor i coordinar-ho tot es feia de manera manual. Ara, en canvi, es podrà fer de manera automàtica, el que redueix dels 25 minuts de temps mitjà en gestionar-ho tot a només 6.

Pensant a créixer

L'equip preveu tancar la nova ronda de finançament per valor de 500.000 euros en un termini màxim d'un mes. "O potser tres setmanes", afegeix Díaz, qui assegura que el procediment està sent molt ràpid. Malgrat que no vol donar detalls de l'operació fins que estigui tot tancat, afirma que hi ha "gent molt potent i socis bastants grans" i amb perfils similars al de l'ex CEO d'Acciona Facility Services, Marc Costa, qui acaba d'entrar com a chairman a la startup.

Tot i que el salt a Madrid encara no s'ha efectuat, està planificat per a l'estiu, l'equip -format per 12 persones- ja pensa en la tercera ciutat on aterrar: "Una capital europea". Díaz esmenta París, Londres o Berlín com a possibles llocs, però subratlla que és una idea que encara cal desenvolupar.

Sigui com sigui, el CEO està convençut del potencial de l'aplicació. La seva competència són les empreses de serveis que ja existeixen, les quals operen en verticals especialitzats, de manera que només contemplen Facility Services al Regne Unit i Magic als Estats Units com competidors directes que ofereixen serveis generals com ells.