• Atiko, una startup nascuda sense barbacoa ni terrassa

Atiko, una startup nascuda sense barbacoa ni terrassa

La història d'emprenedoria d'un francès, un madrileny i un veneçolà ja ofereix cent espais per celebrar esdeveniments a Barcelona

Atiko, una startup nascuda sense barbacoa ni terrassa
Atiko, una startup nascuda sense barbacoa ni terrassa
Barcelona
25 d'Abril de 2019

Començar-la, gaudir-la i, fins i tot, acabar-la. Atiko és una startup barcelonina creada l’any 2017, que, a l’estil AirBnb, posa en contacte propietaris d’àtics, terrasses, jardins i espais interiors amb clients que busquen un lloc on celebrar la seva festa. A Barcelona, l’aplicació de l’empresa ja disposa de fins a cent espais diferents i l’any 2018 ha triplicat els ingressos de l'any anterior.

 

Com tantes vegades, Atiko és la història dels seus creadors. Un francès, un madrileny i un veneçolà que volien fer una barbacoa en una terrassa i no tenien ni barbacoa ni terrassa. Així ho explica l’Hilaire Besse, un emprenedor que després d’estudiar a una escola de negocis de Grenoble va venir a parar a Barcelona amb motiu d’un intercanvi acadèmic. Aquí és on va conèixer l’Óscar Jorge, un madrileny que es dedicava a l’organització d’esdeveniments, i el Freddy Torres, un veneçolà que treballava a Airbnb.

 

Hilaire Besse, Óscar Jorge i Freddy Torres veure el potencial de les terrasses de Barcelona i van decidir emprendre

Un dia, asseguts als búnquers del Carmel, van adonar-se que Barcelona estava plena de teulades “amb un munt de possibilitats”, com explica l’Hilarie.

- Llavors, Atiko va néixer per posar solució a una necessitat vostra... – observo, en to simpàtic.

En el mateix to, l’Hilaire em respon:

- Efectivament, necessitàvem un lloc on fer barbacoes.

No obstant això, Atiko és molt més que una aplicació on trobar àtics per fer barbacoes. Tot va començar aquella tarda al Carmel, però ràpidament la bola es va anar fent grossa. De fet, si bé és cert que els tres socis van decidir –al principi– reduir la seva oferta només a àtics, actualment a la seva aplicació ja es poden trobar tot tipus d’espais.

EspacioJasneth1920px7Logo

Actualment, Atiko té espais interiors, exteriors i àtics

- Però, com funciona Atiko?

- És molt senzill. Si tu ets un particular i tens un àtic, jardí o un espai interior, entres a l’aplicació, introdueixes el teu espai i poses les teves condicions. Des d’aquell moment, qualsevol persona pot llogar-lo.

Els preus són molt variats. Hilaire Besse apunta, però, que el producte per al client més estàndard acostuma a costar 250 euros entre 25 persones. Els clients més habituals són grups de 25 persones d’uns 30 anys. D’aquesta forma, explica Besse, “no els surt, la majoria de cops, a més de 10 euros per cap”. Ara bé, de preus i de tipus d’espais, n’hi ha molts. “El preu de 250 euros és per un determinat tipus d’espai d’unes mides concretes, però n’hi ha de més petits i barats i de més grans amb un preu més alt”.

El preu dels espais és molt variat. Un àtic per a 25 persones, acostuma a costar 25 euros per persona

El preu dels espais és molt variat. Un àtic per a 25 persones pot rondar els 10 euros per cap

Segons Besse, per als propietaris, el procés és tan senzill com per als consumidors. Quan es vol introduir un espai a Atiko, la mateixa aplicació –de nou a l’estil Airbnb– aconsella un preu raonable segons les característiques del lloc. A banda, també permet al propietari posar una fiança per tal d’evitar que es faci un mal ús de l’espai o, en el cas que es faci, que es pugui solucionar sense que li costi diners.

L'aplicació d'Atiko proposa als propietaris preus raonables de lloguer per als seus espais

L’any 2018, Atiko ha facturat 200.000 euros, el triple que l’any 2017. De cara al 2019, Besse assegura que pretenen superar la xifra i, a banda d’això, aconseguir finançament extern per tal de “consolidar la seva activitat a Barcelona, on l’empresa treballa amb 100 espais, i Madrid, on treballa amb 50” i també per expandir-se a altres ciutats, com ara València. Concretament, l’startup, que està incubada a Barcelona Activa, pretén aconseguir una inversió externa de 150.000 o 200.000 euros.

Atiko té una oferta de 100 espais a Barcelona i 50 a Madrid

Atiko apropa al consumidor mitjà aquella experiència gairebé idíl·lica de gaudir d’un còctel en una terrassa mentre es pon el sol per darrere de la Sagrada Família. Hilaire Besse, ho diu ben clar: “Si t’ho muntes bé, per 10 euros tens la teva celebració de sis hores en un àtic cèntric de la ciutat”. I clar, ben pensat, 10 euros costa un menú del McDonalds o una targeta de transport d’una zona. En definitiva, no sembla una mala opció començar la festa per la teulada.