Gonzalo Podgaezky va decidir ajuntar les seves dues passions per crear el seu negoci. El jove que ha estudiat nanotecnologia i nanociència és un apassionat del futbol. "He jugat en equips de futbol 11 i sala, he fet d'entrenador i fins i tot d'àrbitre", relata l'emprenedor. La unió dels seus interessos ha resultat en Clubcontrol, una startup preincubada a Barcelona Activa que facilita la gestió interna de tots els aspectes d'un club esportiu a través de la seva app.
"Era una idea que sempre m'havia rondat, però fins que no vaig acabar la carrera no m'hi he dedicat de ple", explica Podgaezky. Així va ser com fa un any i mig va començar a construir el seu projecte. Ràpidament va tenir el suport de qui ha acabat sent el seu soci, Edu Carreras.
La clau: digitalitzar
Clubcontrol simplifica les gestions que sempre han estat en el cor de l'organització de qualsevol club esportiu. En comptes de trucades de telèfons, llibretes guixades amb estadístiques desordenades i calendaris penjats a un suro podem accedir a una app per obtenir tota aquesta informació. L'aplicació està pensada per tres tipus d'usuaris: jugadors, entrenadors i coordinadors.
Podgaezky: "L'app està pensada perquè funcioni amb tota mena de clubs ja siguin de futbol, basquet, handbol o natació"
En funció del rol de cada membre del club accedirà a uns espais de la plataforma o altres. Podgaezky ho exemplifica com: "L'entrenador pot avaluar l'entrenament o analitzar el seu equip i el rival en un partit, mentre el jugador pot veure el seu perfil, estadístiques o entrenaments".
A través de la digitalització dels processos que tot club esportiu ha de fer, Clubcontrol pretén facilitar la gestió i la comunicació en aquestes entitats. Per ara l'empresa es vol dirigir principalment a equips de segona B i en categories inferiors. Si bé el futbol és la seva passió, no deixen enrere altres esports. "L'app esta pensada perquè funcioni amb tota mena de clubs ja siguin de futbol, basquet, handbol o natació", assegura Podgaezky.
Temps durs per l'esport
L'empresa just es troba en la fase final del seu procés de prova de l'app i sortirà al mercat aquest desembre. Un moment complicat per al sector esportiu arran de les nous mesures contra la Covid. En especial l'àmbit esportiu regional i semiprofessional en el qual es vol moure l'empresa, una part del col·lectiu que ha estat especialment colpejat per les actuals mesures.
Malgrat el context, l'empresari afirma: "No volem centrar-nos en el pitjor escenari, estem preparats i només el temps dirà". Entre les seves propostes per acompanyar la seva sortida al mercat hi ha una gran aposta per la promoció via xarxes socials i internet. Fiquen els focus al mercat estatal però no descarten res al publicar-se a plataformes internacionals com Apple Store o Google Play.