Arriba el diumenge a la nit i ja toca tornar a pensar en tots els tuppers que t’has de fer per dinar a la feina durant la setmana. Pel que li agrada la cuina, cap problema, però és possible que més d’un prefereixi anar a un dels establiments de menjar preparat abans que trencar-se el cap pensant quins plats cuinar. I molt menys menjars saludables. Per a tots aquells que volen menjar sa però no tenen ni idees ni temps, goPure és la seva app.
L’aplicació ofereix plans nutricionals personalitzats i saludables perquè cada dia tinguis un menú complet de què menjar. GoPure disposa de més de 500 receptes diferents per tal que fer una dieta saludable no suposi un maldecap. “Volem democratitzar l’accés a una alimentació saludable i personalitzada”, assenyala el CEO i cofundador de goPure, Pepe Núñez.
“Hem identificat que hi ha molta gent interessada a portar una alimentació més saludable, però que troba moltes barreres en el seu dia a dia, ja sigui perquè no té temps, pel preu o per una falta d’informació”, explica. És per això que la startup ofereix una solució per tal que portar una dieta sana sigui més fàcil.
Guanyar força, perdre pes o menjar més sa
GoPure ofereix un pla nutricional que et motiva a seguir-lo i a aconseguir el teu objectiu. Quan un usuari entra a la plataforma, pot escollir entre tres objectius: guanyar força, perdre pes o menjar de forma més saludable. En funció d’això, l’app li recomanarà un tipus diferent de receptes. A més, per tal d’adaptar-se a cada persona, goPure pregunta a l’usuari sobre les seves preferències alimentàries i sobre la disponibilitat i l’habilitat que té per cuinar. “Volem ser el més flexible possible per adaptar-nos a cada perfil, ja que cada persona té les seves prioritats, gustos i agendes, i nosaltres hem d’intentar encaixar per facilitar que el menú es compleixi”, explica l’emprenedor.
Un equip de professionals de la nutrició ha formulat més de 500 receptes saludables per a goPure
L’aplicació està formada per quatre blocs diferents. El primer és el més nutricional i el que proporciona les receptes diàries per a l’esmorzar, el dinar, el sopar i fins i tot l’snack. També compta amb un apartat de formació i amb consells nutricionals per part d’un coach intel·ligent, així com un fòrum en el qual els membres de goPure poden compartir interessos i dubtes. Finalment, compta amb una part de batch cooking i llista de la compra, en la qual es prepara un menú complet per a tota la setmana juntament amb els ingredients necessaris que s'han de comprar per a preparar-lo.
Aquest darrer apartat, però, només es troba disponible per als usuaris prèmium de la plataforma. En canvi, els usuaris que volen utilitzar l’aplicació de franc, només podran obtenir les receptes per als àpats d’aquell mateix dia.
Engagement per a una alimentació sana
GoPure neix de la fixació de Pepe Núñez per l’alimentació sana i els aliments saludables. Després d’acabar la carrera universitària en Administració i Direcció d'Empreses i entrar en el món professional, Núñez va començar a veure de prop com hi havia molta gent que volia menjar millor però que no ho feia perquè no tenia temps o no sabia què cuinar. És per això que va començar a buscar primer professionals del món de la salut i la nutrició perquè l’ajudessin a muntar el projecte.
“Portem sis mesos treballant amb un equip de professionals en un llistat de 500 receptes i tres mesos desenvolupant l’app amb l’equip tecnològic”, apunta Núñez. Ara, finalment, l’aplicació sortirà al mercat el pròxim 25 d’octubre a través de Google Play i App Store.
GoPure, que ha sortit al mercat aquest 15 d'octubre, espera finalitzar l'any amb 10.000 descàrregues de l'app
Després del seu llançament, la startup preveu fer un esdeveniment de presentació de l’app a les seves oficines de la incubadora de Glòries de Barcelona Activa. GoPure ha aconseguit 70.000 euros per cobrir la primera fase de sortida al mercat gràcies a una primera ronda d’inversió amb algun business angel i sobretot amb les tres FFF (Friends, Family and Fools).
Ara, l’objectiu és acabar l’any amb més de 10.000 descàrregues de l’app i aconseguir l’engagement dels seus usuaris, és a dir, “que les persones que es descarreguin l’app entrin contínuament i no la deixin d’utilitzar al cap d’uns dies”, conclou l’emprenedor.