• HolaHome i adéu a la burocràcia del lloguer

HolaHome i adéu a la burocràcia del lloguer

La startup vol fer més fàcil autogestionar l'arrendament d'un pis, sense intermediaris i a través d'una app al mòbil

L'app d'HolaHome que ajuda en la gestió del lloguer | Cedida
L'app d'HolaHome que ajuda en la gestió del lloguer | Cedida
Barcelona
24 de Setembre de 2019

HolaHome neix com moltes startups, a partir d’una (mala) experiència de la seva cofundadora, Anna Ruiz-Pericacho, a l’hora de llogar un pis. Ella era propietària d’un immoble en lloguer que tenia gestionat a través d’una immobiliària, però els seus llogaters li van deixar un deute força gran de subministraments. “I la meva agència immobiliària no va ser capaç ni d’avançar-se al problema ni de solucionar-lo”, relata. Va ser llavors quan es va plantejar l’esperada pregunta: “Per què destino un 5% de la meva renda mensual a pagar una immobiliària si al final ho he de resoldre tot jo?”. La resposta a aquesta qüestió és HolaHome.

 

La startup crea una app que permet als propietaris autogestionar els seus pisos en lloguer, des de la revisió del contracte, el control dels subministraments, la fiança o l’inventari. Tot des del mòbil i sense intermediaris. “El que volem amb HolaHome és ajudar i facilitar la gestió diària del lloguer d’un immoble”, assenyala Ruiz-Pericacho.

HolaHome es va començar a idear a finals del 2017, quan van realitzar un estudi de mercat i es van adonar que el sector immobiliari és molt atomitzat, no hi ha un gran player a tot l’Estat o a tota Catalunya, la qual cosa els generava una oportunitat de negoci. “A més de ser un sector que mou molts diners, uns 17.000 milions d’euros en rendes anualment”, explica l’emprenedora. I pel que fa a la part digital, no hi havia cap eina que fes la gestió més fàcil al propietari i des del mòbil, “perquè al final el món es mou digitalment”. Així, HolaHome es converteix en la primera app de gestió del lloguer a l’Estat espanyol.

 

Ruiz-Pericacho: "El sector immobiliari mou molts diners, uns 17.000 milions d'euros en rendes anualment"

L’aplicació va sortir al mercat el novembre del 2018 amb el primer MVP (Minimum Viable Product, per les seves sigles en anglès). Des de llavors, han anat millorant i desenvolupant l’aplicació fins a tenir actualment 750 usuaris a tot l’Estat espanyol, tot i que la majoria són a Catalunya. D’aquests, un 60% són propietaris i un 40%, llogaters.

De fet, els propietaris que tenen un immoble en lloguer és el target principal de l’empresa. “Ens adrecem a petits propietaris per oferir-los tota la facilitat del dia a dia del lloguer”, apunta Ruiz-Pericacho. En aquest sentit, HolaHome ajuda en tot el procés del lloguer d’un pis, des de la signatura del contracte, la gestió de la fiança, les notificacions d’incidències i la finalització de l’arrendament. Fins i tot, en la part d’incidències, disposa d’un marketplace, anomenat HolaService, en el qual es poden trobar professionals com electricistes, fontaners, fusters... que puguin arreglar qualsevol problema del pis.

HolaHome també compta amb la possibilitat de publicar anuncis de pisos en lloguer, “però això ha vingut més tard”. Segons l’emprenedora, ja hi ha molts grans portals en els quals l’arrendador pot comercialitzar el seu immoble, “i de fet sabem que molts d’aquests propietaris sí que busquen llogaters a través de les immobiliàries”, explica. Ara bé, Ruiz-Pericacho reconeix que és una àrea de creixement natural per al seu negoci, ja que “si a un arrendador li marxa l’arrendatari i està utilitzant la nostra plataforma, també li hem d’oferir aquesta opció com a servei addicional”.

Anna Ruiz Pericacho és la cofundadora d'HolaHome

Anna Ruiz Pericacho és la cofundadora d'HolaHome | Cedida

Un substitut a la immobiliària?

HolaHome vol facilitar el lloguer d’un pis sense intermediaris. Ara bé, per a l’emprenedora, la startup és complementària a les immobiliàries, “ja que depèn de la naturalesa del propietari”. Així, han detectat que aproximadament un 50% dels propietaris s’autogestiona el seu lloguer, mentre que l’altra meitat va a la immobiliària perquè segurament no vol contacte amb el seu inquilí. I HolaHome s’adreça al primer grup.

La startup ofereix una subscripció mensual de 9,99 euros per als propietaris, amb el primer mes gratuït perquè es pugui provar la plataforma. Per al llogater, l’aplicació és totalment gratuïta. No obstant això, si algun propietari necessita més ajuda per part d'HolaHome en la gestió del seu arrendament, pot contractar un servei més complet des de 39,90 euros al mes.  

HolaHome s’ha finançat primerament amb 100.000 euros de family and friends. Al cap de poc temps van obrir una primera ronda per aconseguir un soci tecnològic, i va ser quan va entrar Code Factory. El responsable de l’empresa, l’Eduard Sánchez i actual CTO d’HolaHome, va aportar 80.000 euros al capital, la qual cosa en aquell moment equivalia a un 10% de la startup. I després del soci tecnològic, es van adonar que també necessitaven know-how del sector, amb la qual cosa van entrar les immobiliàries Finques Feliu i Mas i Fill, que van aportar cada una 50.000 euros i es van quedar amb un 5% del capital cadascuna.

La startup és participada per la tecnològica Code Factory i per les immobiliàries Finques Feliu i Mas i Fill

“Tota aquesta inversió la incloem dins de la primera ronda de finançament. I ara a finals de juliol n’hem tancat una segona de 300.000 euros de la mà de Gia Gia Innovació”, explica Ruiz-Pericacho. La startup, que té les oficines a un antic taller d’enquadernació de llibres a Sant Cugat del Vallès, compta amb sis treballadors en plantilla a més dels dos socis fundadors.

Els objectius d’HolaHome a curt termini és arribar als 3.000 usuaris a finals d’aquest any, dels quals un 60% se subscriguin als seus serveis. Més a llarg termini, la startup vol ampliar el seu negoci per oferir un servei 360º, des de la comercialització del pis en lloguer fins a l’extinció del contracte, “i no començar a mig procés”. Així mateix, també tenen els ulls posats en el B2B, ja que els han contactat d’empreses que gestionen una quarantena d’immobles i que no tenen cap eina professionalitzada que els permeti gestionar-ho tot de manera digital. “Pensem que aquest és un altre camí a recórrer en un futur”, conclou l’emprenedora.