• Marmota, el ‘delivery’ dels matalassos

Marmota, el ‘delivery’ dels matalassos

La startup vol revolucionar el món del descans oferint un producte de gran qualitat i preu reduït amb entrega a domicili en 24h

Toni Estellé, ideador i CEO de Marmota
Toni Estellé, ideador i CEO de Marmota
Barcelona
02 d'Octubre de 2018

No en sabem de comprar matalassos. Malgrat que són imprescindibles per al nostre descans, la majoria tenim ben poca informació. "Es tracta d'un producte amb un cicle de vida molt llarg, així que només hi estem interessats quan en necessitem un de nou" explica Toni Estellé, CEO de Marmota. Aquesta constatació és la que va conduir aquest empresari de la Sénia a crear la seva pròpia marca. Una iniciativa que va impulsar sota una premissa totalment nova a l’Estat espanyol: fundar un ecommerce de matalassos de molta qualitat, preu assequible i amb entrega a domicili 24 hores després de la compra.

Però aquestes no són les úniques singularitats de Marmota. Mentre treballava a les seves botigues de matalassos de la Sénia, Estellé es va adonar que, si ningú els assessorava, els compradors adquirien, majoritàriament, el mateix matalàs. "Aleshores, per què tenir-ne cinquanta de diferents?” es demana. L’emprenedor considera que aquesta varietat en l’oferta és més que res una qüestió de màrqueting, per això la seva marca només n’ofereix dos de diferents. “La majoria de persones no necessiten un matalàs especial, nosaltres ens hem focalitzat en crear un bon producte que pugui servir a tothom”.

Transparència i honestedat

Malgrat que el comprador no pot provar el matalàs abans de comprar-lo, el CEO de la companyia defensa que triar Marmota assegura una bona compra: “A una botiga física proves el matalàs 10 segons amb roba de carrer, nerviós perquè et mira el venedor. Nosaltres oferim l’oportunitat de dormir als nostres durant 100 dies”. Passat el termini, si el comprador no està satisfet, pot retornar-lo sense compromís i recuperar els diners de la compra. Els dos matalassos que ofereix la startup són el Marmota amb un cost de 560 euros i el Live de 420 euros per a una superfície de 150x200cm. Amb base de làtex i foam, tots dos estan pensats per adaptar-se perfectament a les corbes del cos i compten amb un mínim de 5 anys de garantia.

Un altre punt fort de Marmota és l’enorme rapidesa en l’entrega. Comprant-los abans de les tres de la tarda, qualsevol persona, des de qualsevol punt de l’Estat espanyol, pot tenir el seu matalàs l’endemà. “Gairebé no tenim estoc, produïm els matalassos i els transportem directament des de la fàbrica, que és a Saragossa, a casa del consumidor”, explica.

Un repartidor transporta un matalàs de Marmota a domicili

Un repartidor transporta un matalàs de Marmota a domicili

Per a Estellé, la seva és una proposta, sobretot, intel·ligent, que vol renovar un sector que segons ell s’ha quedat antiquat, dominat per grans empreses com El Gigante del Colchón o Dormity. “La majoria d’empreses s’han quedat ancorades en les ofertes, outlets de tot l’any i liquidacions. Nosaltres intentem estar en línia amb el canvi de paradigma de la nostra societat amb honestedat i transparència”.

Una aposta que ha estat possible anant de la mà amb Atresmedia Hub Factory, la incubadora de startups d’Atresmedia i Antai Venture Builder, fons d’inversió darrere de companyies tan conegudes com Wallapop, Glovo o CornerJob. “Era conscient que jo sol, des de la Sénia, ho tenia molt difícil per arrancar un negoci amb un potencial tan gran” diu Estellé que considera que des de Barcelona, on són ara les oficines, hi ha més possibilitats de fer-se grans.

Usuaris satisfets

Però no tot són matalassos a Marmota. La startup també ha posat a disposició dels compradors bases, canapès i fins i tot un llit per a gossos. “No descartem la incorporació de cap producte relacionat amb el món del descans, sigui humà o animal”. Sigui com sigui, en qualsevol dels casos, Estellé no es planteja oferir més d’un model o dos de cada un, seguint amb el caràcter de la marca.

La fórmula funciona, si fem cas dels comentaris dels usuaris online. Amb tot, Marmota encara no és una companyia rendible. “Estem reinvertint tot el que guanyem en seguir creixent i millorant els nostres productes. A més a més, ens trobem en un moment de progressió positiva constant que s’ha accelerat durant els darrers mesos”, assegura l’empresari, tot i que no vol donar dades concretes.

Respecte al futur, Estellé afirma que es farà una gran passa endavant en poc temps. “Ara mateix volem assegurar el mercat espanyol i millorar l’experiència dels nostres clients, que és la nostra obsessió", apunta.