• Meet en Casa, el ‘team building’ nadalenc és virtual

Meet en Casa, el ‘team building’ nadalenc és virtual

La startup ofereix dinars i sopars de Nadal d’empresa però preveu diversificar les opcions de cara a mantenir l’activitat després de la pandèmia

Una treballadora dina connectada de manera virtual amb els seus companys | iStock
Una treballadora dina connectada de manera virtual amb els seus companys | iStock
Barcelona
15 de Desembre de 2020

El coronavirus ha posat de manifest que treballar des de casa té avantatges i inconvenients a parts iguals. Una major flexibilitat i l’estalvi de temps i diners en desplaçaments són dos dels beneficis, mentre que entre els perjudicis hi ha la precarització creixent -és el treballador qui es fa càrrec de certes despeses- i la desconnexió de l’equip. És precisament per apropar els empleats que teletreballen que l’empresa catalana Employer Branding Lab ha llançat una startup, Meet en Casa. Es tracta d’una plataforma que organitza dinars i sopars de Nadal d’empresa a distància, però que preveu diversificar les opcions per oferir team building per a equips que teletreballen també després de la pandèmia.  

 

De moment, l’empresa emergent es dedica a organitzar àpats de Nadal per Zoom, però la directora de Meet en Casa, Verònica Platas, explica que van una mica més enllà. “A més del càtering, oferim una espècie d’amic invisible a distància i un espectacle”, indica. No totes les companyies que han reservat amb la startup, de moment una quinzena, volen incloure les tres parts. La crisi econòmica ha fet que la startup adapti l’oferta a les necessitats de cada empresa, ja que no totes poden permetre’s el pack complet. Els preus van des dels 35 euros per persona si només es reserva l'àpat, fins als 60 euros per cap en el cas de voler també l'amic invisible i l'espectacle. 

“El projecte va néixer quan els restaurants estaven tancats, però des que van tornar a obrir moltes pimes amb pocs treballadors sí que han decidit fer dinars o sopars de Nadal en format presencial”, relata Platas. Així que les reserves més habituals són de companyies mitjanes i grans. El més complicat és la logística, especialment quan hi ha molts assistents: “Organitzar un sopar per a 400 persones requereix una planificació prèvia important”.

 

El procés comença quan cada empleat entra a la plataforma i tria el menú, que inclou opcions per a persones amb diverses al·lèrgies, així com plats vegetarians i vegans. Dos dies abans del dinar o sopar, la plantilla rep -cadascú a casa seva- el menjar, amb una petita explicació de com acabar de preparar-lo. Després, se'ls envia un enllaç de Zoom. El dia de l’àpat, els treballadors mengen durant l’espectacle i poden interactuar a través del xat. “Quan són grups molt grans, solem fer petites sales virtuals per dividir els treballadors en grupets, com si fossin taules”, explica Platas. La part de l’amic invisible passa a ser conceptual: “El regal físic el vam descartar, a distància ha de ser més simbòlic, amb unes paraules, per exemple”.

Team building després de la covid-19

La codirectora –juntament amb Michiel Das– de Meet en Casa assegura que el teletreball està provocant certa desconnexió en els equips i que aquesta és una manera tant de reduir la distància que separa les plantilles com de compensar un any que ha estat complicat i incert tant per a les empreses però sobretot per als empleats. Però com que la previsió que fan tots els experts és que treballar des de casa s'allargarà més enllà de la pandèmia, l'equip de la startup ja pensa maneres de donar continuïtat al negoci quan la covid-19 no marqui el dia a dia laboral. 

"Hi ha la necessitat de les empreses de portar el 'team building' al món digital", segons Varònica Platas, codirectora de Meet en Casa 

"El primer que vam pensar és que si hi ha restriccions estrictes per Nadal, també podíem oferir dinars i sopars familiars a través de la plataforma", explica Platas. I afegeix: "A nivell empresarial, hi ha una necessitat de portar el team building al món digital". Com es pot fer? Organitzant esdeveniments diversos que serveixin perquè els empleats es relacionin entre si fora de l'ambient de feina. 

Una alternativa és buscar gamificacions, segons Platas. Per fer-ho, Meet en Casa es mantindrà en el paraigua de la matriu, Employer Branding Lab. Aquesta empresa va néixer de les mans d'un grup de professionals de màrqueting i recursos humans que van identificar un nínxol: la necessitat de les empreses de cuidar la marca de cara als seus propis treballadors. En paraules de Platas: "Les companyies es preocupen molt de la imatge que tenen d'elles els clients, però moltes no han fet els deures amb els mateixos empleats". 

Durant els cinc anys que porten actius, no ha fallat mai el debat amb els clients sobre què fer al Nadal. "Si sempre és un tema recurrent, aquest any encara més", diu Platas. L'última novetat que s'ha introduït a Meet en Casa és oferir activitats diverses en lloc de l'àpat tradicional, com tallers de tapes o tasts de vins. Cada treballador hi participa des de casa seva, però serveix d'excusa per trobar una estona per dedicar als seus companys de feina.