MJN Neuroservices és una empresa creada el 2014 que vol solucionar el gran problema de les persones amb epilèpsia: predir les crisis. "La literatura científica diu que és impossible, que arriben per sorpresa, però nosaltres volem trobar el punt previ i donar l'alerta i seguretat a la persona en els minuts previs", detalla el CEO i CTO, David Blánquez.
La companyia, creada per tres socis, és un projecte personal de Blánquez, qui té una filla epilèptica i farmacoresistent, el que significa que ja no respon a la medicació. El 2010 ja va investigar per trobar un sistema que pogués fer la predicció dels atacs, però no va trobar res. Des de llavors i fins a la creació de la companyia, ha estat fent proves i consultant estudis i altres sistemes dissenyats als Estats Units i a Londres per agrupar tot el coneixement adquirir el seu propi aparell.
Així és com arriben a dissenyar un wearable en forma d'auricular. Aquest gadget - "portable, discret i no invasiu"- porta un registre d'electroencefalograma complet i continu, recull la informació i la comunica a una polsera amb detecció de senyals biomèdiques per portar a terme el control. Totes les dades es traslladen a l'aplicació, amb la qual es pot fer un seguiment del tractament i les possibles alertes.
Per produir els auriculars, col·laboren amb GAES, i per fer les proves amb pacients, amb els hospitals del Mar i Vall d'Hebron de Barcelona i la Fundació Hospital de Nens de Barcelona.
Un producte amb impacte social
El seu client potencial representa el 3% dels ciutadans a escala global, dels quals un 30% són farmacoresistents. Aquest darrer grup pot arribar a tenir més de dues crisis diàries, pel que necessiten tenir una persona permanentment al seu costat.
Tot això és el que els fa veure's com els impulsors d'una empresa amb impacte social: "Ajudem els malalts i les famílies, però també tenim una política d'inversió en R+D que repercutirà directament en una millora del tractament les malalties".
El model de negoci de MJN és tant B2B com B2C. "Estem treballant amb els Laboratoris Esteve perquè es pugui fer prescripció mèdica i que el pacient compri el wearable, però també venem equips directament a les persones a través d'associacions d'afectats i organitzacions similars", concreta el CEO i cofundador.
Conscients de l'impacte que pot tenir el sistema, ja preveuen fer el salt als Estats Units. El passat mes d'abril van participar en un programa d'immersió de la Richi Foundation, on van fer una primera aproximació del que suposaria la internacionalització i dels possibles partners.
Si tot avança tal com preveuen, la idea és fer el llançament a Espanya i Europa el 2018 i vendre 1.200 equips el primer any, mentre que el 2019 seria el moment de sortir al mercat nord-americà.