Tenir un traster sota de casa disponible sempre que sigui necessari. Aquesta és la màxima darrere d'OhMyBox!. Per què, quina mena de sentit té llogar un magatzem a l’extraradi si vius al centre de Barcelona? La startup de lloguer de trasters, fundada per Nicolás Pérez i Liher del Río, vol desbancar la competència situant el seu servei d’emmagatzematge en ple centre de Barcelona.
"Fa uns 15 anys, quan aquest model de negoci arriba a l’Estat espanyol, es copia el plantejament dels Estats Units, basat en naus enormes ubicades als afores de les grans ciutats", explica Pérez. Un desplegament que per a l'emprenedor és un error. "El client el que més valora és la comoditat: ser a prop i poder accedir al seu traster en qualsevol moment".
La de Pérez no és, en cap cas, una diagnosi gratuïta, sinó fruit de l’experiència. Mentre exercia de director de màrqueting de BlueSpace va detectar que l’estratègia del gegant de l’emmagatzematge no era la millor per al client. “És aleshores quan em vaig decidir a deixar la feina i emprendre”.
Per fer-ho, Pérez ha comptat amb el suport del seu soci, Liher del Río, a qui va conèixer a través de la seva esposa. Provinent del món de la consultoria, del Río també havia plegat de la seva feina per fundar una startup tecnològica. “En un primer moment jo vaig invertir en la seva empresa i fa cinc anys vam fundar OhMyBox! els dos junts”.
24 hores els 365 dies
Sempre amb la idea de proximitat com a eix, aquests empresaris han volgut implantar un model basat en el confort i la flexibilitat. Els quatre centres dels quals disposen, en localitzacions estratègiques dins la capital, són accessibles les 24 hores els 365 dies de l’any. Una situació privilegiada que no ha estat fàcil d’assolir: “Decidir situar-se al centre és fàcil, el més complicat és aconseguir-ho, però saber buscar les oportunitats és també part del negoci”.
En aquest sentit, ha estat cabdal l’aposta del family office Ever Smarter WW de la família Sabatés, propietaris d’Eurofragance, per a la companyia. Gràcies a la seva inversió, ha estat possible superar les altes barreres d’entrada d’un sector molt lligat al real state.
En qualsevol cas, el que és evident és que la fórmula funciona. Pel que fa als seus números, malgrat que no volen donar, de moment, dades econòmiques detallades, Pérez assegura que OhMyBox! és totalment rendible: “Dins d’un sector que creix globalment un 15% l’any, nosaltres ho fem més d’un 100%”.
Actualment, la companyia dóna feina a 12 persones i disposa de 14.000 metres quadrats entre els seus quatre centres. En aquest cinc anys, OhMyBox! ha acumulat 7.000 clients, 3.000 actius avui dia. El 90% dels seus usuaris són particulars, els quals poden accedir a un traster d’un metre quadrat des de 20 euros al mes.
Però, té data de caducitat aquesta progressió a l’alça? Pérez creu que no. “Nosaltres ens nodrim del canvi. Metres existeixin circumstàncies que alterin la vida de les persones, ja sigui un naixement, una reforma, un divorci, etc., el nostre model de negoci seguirà tenint sentit”.
Projecció nacional i internacional
Mirant al futur, Pérez no descarta expandir-se a escala nacional o internacional. “Si trobem bones oportunitats en ciutats on tingui sentit el nostre model, per què no hauríem d’invertir-hi?”.
En qualsevol cas, ara mateix, la prioritat dels empresaris és enfortir-se a Barcelona. Un objectiu que passa, necessàriament, per l’obertura de nous centres a la ciutat, encara que sobre aquesta qüestió no disposen d’un eix temporal concret.
Una Barcelona millor
“Operem a Barcelona, així que la ciutat sigui un lloc més amable a nosaltres ens beneficia”, diu Pérez. Així explica l’empresari la decisió de la seva companyia de sumar-se a diferents projectes solidaris. En aquests cinc anys de vida, OhMyBox! ha col·laborat amb organitzacions com Refugees Aid Barcelona, la Fundació Infantil per a la Protecció Familiar i el Casal dels Infants emmagatzemant material i donacions. “Per a nosaltres seria una vergonya no col·laborar. És un petit esforç per a l’empresari, però una gran manera de col·laborar amb la comunitat”.