• Platanomelón: “Tinc una relació d’amor-odi amb el Satisfyer”

Platanomelón: “Tinc una relació d’amor-odi amb el Satisfyer”

La joguina sexual fa quadruplicar les vendes de la startup enguany i es presenta com el regal més popular d’aquestes festes

Anna Boldú, fundadora i CEO de Platanomelón, l''ecommerce' de productes eròtics com el Satisfyer | Cedida
Anna Boldú, fundadora i CEO de Platanomelón, l''ecommerce' de productes eròtics com el Satisfyer | Cedida
Barcelona
31 de Desembre de 2020
Act. 31 de Desembre de 2020

Platanomelón és un ecommerce amb 317 productes eròtics per triar i remenar. Però el rei és, des de fa uns mesos, el Satisfyer. L’èxit del succionador de clítoris fa preveure que també serà el regal estrella d’aquestes festes de Nadal, com ja ho ha estat d’amics invisibles i aniversaris. L’auge d’aquesta joguina eròtica és tan accentuat que la startup ha quadruplicat la facturació enguany i, posant en fila totes les joguines que han venut en els cinc anys de vida que porten, arribarien a l’espai. Per política d’empresa, però, no donen xifres de negoci concretes. “El Satisfyer és el més venut amb diferència, però jo hi tinc una relació d’amor-odi”, indica Anna Boldú, fundadora i CEO de Platanomelón.     

Prefereix la bala vibradora Neo Plus o el massatgedor de clítoris Radian. Per què té tant d’èxit, doncs, el Satisfyer? “És molt eficaç i genera sensacions molt intenses; permet arribar molt ràpid a l’orgasme”, explica Boldú. Tan ràpid com un minut i mig. Però hi ha un altre motiu darrere del boom del succionador de clítoris que va crear una empresa alemanya: “Des que vam començar, s’han trencat alguns tabús sobre la sexualitat i aquest n’és el principal motiu, perquè el Satisfyer fa anys que és al mercat”. Alhora, aquest fenomen ajuda a trencar més tabús.

“Des que vam començar, s’han trencat alguns tabús sobre la sexualitat i aquest és el principal motiu de l'èxit del Satisfyer, que fa anys que és al mercat”

Però les joguines eròtiques –186 de diferents– no són els únics articles que es poden trobar a la web de Platanomelón. S’hi afegeixen productes cosmètics, jocs eròtics, llenceria, complements i articles de salut i higiene, com copes menstruals o preservatius. La idea inicial era anar més enllà d’un simple portal de comerç electrònic per vendre marques de tercers. “Volíem oferir un servei més enllà d’això: assessorament, consultes sobre sexualitat, fer pedagogia”, indica la fundadora. Si els inicis es van centrar en la venda de productes, ara ja està completament implementada aquesta segona línia, tot i que no la monetitzen.

Una altra sexualitat és possible

“Rebem una mitjana de 2.500 consultes de sexologia al mes, que responem de forma gratuïta”, afirma Boldú. És essencial per donar-hi rèplica l’equip de sexòlogues que formen part de les 26 persones que treballen a Platanomelón. En un futur, es podria monetitzar, però de moment no és un “pas prioritari”: “És important que ajudem els usuaris a trobar la informació que els cal”. També ho aconsegueixen a través d’una estratègia de comunicació molt cuidada. El seu canal de YouTube supera els 900.000 subscriptors, amb 100 milions de visites a més de 100 vídeos. Però les xarxes socials són un altre gran aliat: “Som l’empresa de joguines eròtiques amb més seguidors a Instagram del món, amb 260.000”.

L'equip de Platanomelón durant la celebració del cinquè aniversari | Cedida

L'equip de Platanomelón durant la celebració del cinquè aniversari | Cedida

De fet, la intenció des dels inicis era trencar amb la “sexualitat arcaica de sex shops foscos amb llums de neó i centrats en el públic masculí”, relata Boldú. Se’n va adonar que hi havia un nínxol quan va veure l’èxit que tenien Sexe a Nueva York i Cinquanta ombres d'en Grey: “És una mostra que hi havia una part de la societat formada per dones joves amb inquietud per descobrir una sexualitat diferent, però quan volien comprar una joguina, no hi havia una proposta de valor”. Un nom i una imatge simpàtiques, els colors agraïts de les joguines que venen i parlar sense filtres és la seva aposta.      

“Volem que sigui cuqui i agradable; la sexualitat no ha de ser brusca, òbvia i bruta, pot ser natural, fresca i graciosa”, considera Boldú. Ella treballava al grup Bacardí, on s’ocupava de Martini. La seva feina era fer marca i entendre el consumidor, fet que posteriorment li ha servit per comprendre què vol l’usuari de Platanomelón. La seva màxima és que “el sexe ha de ser tan natural com sortir a sopar amb la teva parella; per què no en parlem?”.     

La fundadora de Platanomelón no descarta l'obertura d'una botiga física: "En una startup tot és possible"

L’era del plaer femení

Platanomelón no només ven joguines eròtiques per a dones. Tenen una gamma de productes masculins, però evolucionen segons el mercat: “Estem en un moment molt dolç per a la sexualitat femenina i ens hem trobat amb més dubtes de dones que d’homes; no partim del mateix punt: tothom sap dibuixar un penis, però no una vagina”. Volen aprofitar aquesta oportunitat per innovar. Gairebé tots els articles, a més, es poden utilitzar en parella; el Satisfyer també.

Satisfyer, un dels productes de Platanomelón i la joguina eròtica que més es regala aquestes festes de Nadal | Cedida

Satisfyer, un dels productes de Platanomelón i la joguina eròtica que més es regala aquestes festes de Nadal | Cedida

“Cada joguina té el seu moment; és important provar i no quedar-nos amb allò que ens funciona a la primera, que és el que sol passar amb el Satisfyer”, explica la fundadora de la startup. Els preus de la joguina actual per excel·lència van entre els 38,38 i els 58,76 euros, en funció del model. Però també existeixen succionadors de clítoris d'altres marques, com el Duo de Womanizer, que arriben gairebé als 200 euros.  

Un altre mite que volen trencar és que les joguines són una amenaça per als homes: “Ho han de veure com una oportunitat per provar coses; una joguina no pot substituir mai una persona”. El que també tenien molt clar des d’un principi és que no vendrien joguines realistes. Va ser una decisió interna que ha fet que una de les més populars entre els homes –les vagines en llauna– no estiguin disponibles.  

“No descartem res; en una startup tot és probable”, diu Anna Boldú preguntada per la possibilitat d’obrir una botiga física. L’única experiència que han tingut en l’àmbit offline va ser al mercat White Summer de Pals l’estiu passat. Hi van instal·lar una parada, després que en altres mercats els ho impedissin per la temàtica. “Teníem por de generar rebuig i al final vam ser l’stand amb més visitants; va ser una gran experiència a nivell d’equip i per estar en contacte amb la gent”, relata Boldú. L’any que ve hi tornaran i, en l’horitzó, hi queda la botiga física de Platanomelón.