• Mirar el món amb ulls Lobster

Mirar el món amb ulls Lobster

Després de viure a Montreal, el creador de Project Lobster va tornar a Catalunya amb la idea d'apostar per la venda d'ulleres sense intermediaris

Òscar Valledor, CEO de PJ Lobster | Cedida
Òscar Valledor, CEO de PJ Lobster | Cedida
Barcelona
27 de Juny de 2019

“Algun cop t’has preguntat per què valen tants diners les ulleres de marca? No té gaire misteri: estàs donant de menjar massa gent, però això és cosa del passat. A Lobster només pagues disseny i qualitat”. Així es presenta en la seva pàgina web Project Lobster, una marca d’ulleres que, nascuda a Barcelona, vol ser una alternativa a les marques gegants que dominen el mercat.

 

Óscar Valledor, el seu creador, va tornar d’un viatge d’estudis a Montreal reflexionant sobre una manera de fer negocis que, tal com explica ell mateix, “era el futur”. Al Canadà, va comprovar “com de bé funciona la venda sense intermediaris” i, en arribar a Catalunya, va tenir molt clar que havia d’aplicar-ho al mercat català i estatal. 

 

Óscar Valledor aposta per la venda de productes sense intermediaris

A més, des del primer moment, Valledor va voler que Project Lobster representés quelcom més que una marca d’ulleres. Ell persegueix identificar el seu producte amb un estil de vida i un perfil concret de client.

– Les ulleres Lobster són perfectes per a un client urbanita amb ganes de ser diferent, o bé de fer un canvi.

– I com heu aconseguit això?

– Nosaltres apostem pels dissenys propis i exclusius i per fer poques unitats de cada disseny.

Però això no vol dir que a les botigues que tenen a Barcelona i València (o bé a la seva botiga online) hi hagi poques unitats. Project Lobster també aposta per trencar amb el costum de treure només una col·lecció per estació –o, fins i tot, una per any– que tenen la majoria de marques. Óscar Valledor vol que les col·leccions surtin amb molta més agilitat al mercat, per tal que els clients no parin de trobar nous dissenys que els puguin anar encaixant a cada moment.

Óscar Valledor vol que les col·leccions surtin amb molta més agilitat al mercat, per tal que els clients no parin de trobar nous dissenys que els puguin anar encaixant a cada moment

El creador i CEO de Project Lobster va estudiar Administració i Direcció d’Empreses a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i després de realitzar estades a l’estranger va decidir emprendre. Actualment, la seva empresa ha facturat un milió d’euros des del 2016, quan va obrir. Això no obstant, la seva startup, que actualment està incubada al Barcelona Activa, va haver de passar per diferents fases abans de sortir al mercat. De fet, abans d’arribar a la citada incubadora, ja va estar una temporada en una altra, la del Banc Santander, i, també, a Lanzadera de Juan Roig.

Ulleres Project Lobster del model Charles | Cedida

Ulleres Project Lobster del model Charles | Cedida

“Per treure al mercat un producte com el nostre amb garanties calen dissenyadors, optometristes, fabricants de lents, desenvolupadors de producte...” L’equip de Project Lobster el formen un total de deu persones. Es tracta d’un nombre que haurà de créixer si es fan realitat les intencions d’Òscar Valledor, que vol obrir dues botigues més en un futur no gaire llunyà: una a Madrid i una altra en alguna ciutat d’Andalusia.

A banda de la de Barcelona i la de València, Project Lobster vol obrir dues botigues més: una a Madrid i una altra a Andalusia. 

Amb tot, l’startup catalana amb influències canadenques ofereix un producte “de molta qualitat i exclusivitat” a un preu reduït gràcies a l’eliminació dels intermediaris. Un producte amb filosofia al darrera. La filosofia del canvi, la modernitat, l’atreviment i el dinamisme. De vegades, mirar el món amb uns altres ulls pot resultar difícil. Sabent-ho, Óscar Valledor proposa mirar la vida amb empenta i gosadia. Proposa mirar el món amb ulls –o ulleres– Lobster.