Sepiia, la camisa que no es taca

Un emprenedor valencià llança un teixit amb l'objectiu de desterrar la rentadora

El fundador de Sepiia, Fede Sainz | Cedida
El fundador de Sepiia, Fede Sainz | Cedida
Aiats Agustí
Periodista
Barcelona
12 de Juny de 2018

Federico Sainz és el fundador de Sepiia, una startup valenciana que fa camisesque no es taquen. Literalment. En un futur no caldrà dur cinc samarretes a la maleta, amb un parell ja en tindrem prou. L'objectiu de Sepiia -amb dues is- és "fer roba que necessiti menys cura: planxar, rentar, detergents, etc. i que aporti confort al dia a dia", explica Sainz.

 

El primer producte que han llançat al mercat és una camisa per a home que repel·leix les taques d'aigües i olis i no necessita planxar-se. "Es treu de la rentadora, es penja en un penjador i està llesta per dur", afirma. Aquest teixit és molt transpirable i no deixa taques de suor, no acumula males olors, perquè el fil és antibacterià pel seu tractament. Sepiia duu els teixits tècnics que veiem en parts de peces de roba d'esport a les camises oxford de l'oficina. Un somni pels enemics de la rentadora, la planxa i, perquè no, pels amants del medi ambient.

Tot fet a Espanya amb 9 proveïdors que s'encarreguen de tot el procés de producció de la camisa "tot de manera sostenible". El fil és d'Anglès, a Girona, el teixit i l'estampació es fa a Alacant i la confecció entre Albacete, Toledo, Ciutat Reial.

 

Sepiia

Les camises de Sepiia són antitaques, antiarrugues i transpirables | Cedida

Després de l'èxit d'aquest primer producte, la marca treballa en el desenvolupament d'altres com polos i la col·lecció de dona. "A poc a poc farem més peces de roba amb el mateix objectiu: gastar menys diners, temps i esforços en tenir cura de la roba", en poques paraules, Sepiia vol desterrar la rentadora. "El 70% de l'impacte ambiental d'una peça de roba prové del seu ús i cura, massa cops ens preocupem de com ha estat produïda, però posteriorment també hi ha un impacte molt gran", diu l'emprenedor, "tenint en compte consum d'aigua, sabó i energia". Si tenim telèfon intel·ligent, per què no tenir camises intel·ligents? "Espero en un futur tenir una segona pell intel·ligent interactiva que pugui resoldre molts problemes, però aquest és el primer pas", diu Sainz.

Tècnicament el fil està tractat i manipulat des del principi. Sepiia encarrega el teixit amb certes propietats: "Hem introduït al fil partícules de plata que maten les bacteris de la mala olor, és un fil molt especial, amb canals que fan córrer la humitat ràpidament, i amb aparença mat, sense semblar esportiu o tècnic", diu. Amb altres tractaments fan que no s'arrugui i repel·leixi les taques.

La camisa del futur

Sembla ciència-ficció, però aquesta idea ja fa temps que rondava pel cap d'aquest enginyer en disseny industrial per la Politècnica de València i dissenyador de moda per l'IED de Madrid. "M'agrada la roba com a objecte que duem 24 hores al dia i també tot el que envolta la moda: marques, màrqueting, disseny, etc. Però em mancava coneixement sobre els materials", recorda. L'emprenedor va descobrir llavors Itex, un laboratori alacantí amb més de 40 anys d'experiència en tecnologia tèxtil, i va cursar el seu màster. Va acabar treballant per a ells aplicant nous materials en projectes de moda.Després de recollir durant quatre anys l'experiència va conèixer Lanzadera, l'acceleradora de Juan Roig a València, i va entrar en un programa d'incubació a principi del 2016. "Amb ells vaig desenvolupar la idea i els prototips fins al dia d'avui", explica.

Ara Sepiia ofereix un producte amb dues formes, una més ajustada -fit- i una altra més ampla -regular-, per donar resposta a la demanda de clients més grans. Quatre colors i cinc estampats completen la col·lecció: "Pretenem que les camises durin molt de temps, no només per la tecnologia, sinó visualment, fugim de tendències o estampats molt visuals". Cada camisa es ven per 84 euros a través del seu web.

"No venem en botigues perquè el preu es dispararia i volem que sigui accessible, però estem fent col·laboracions amb botigues i dissenyadors", relata. Ja han realitzat tres produccions, la primera va ser de 70 peces, però ja n'han venut més de 1.800 en total. La quarta remesa ja és considerablement més gran. "Tenim 2.000 reserves i fins i tot llista d'espera", exclama.

Més productes, més mercat

El futur de Sepiia passa per ampliar l'armari: samarretes, mitjons o jaquetes. Però també entrar al sector dels uniformes laborals, on les taques són un gran habitual: cambrers, coctelers, cuiners, etc. I tot això amb la vista posada a integrar dispositius electrònics "que puguin fer canviar el color de la peça de roba, mesuri els impulsos cardíacs, connectivitat a la roba de vestir".

Arribar a les botigues? "També, però serà una botiga pròpia molt guai en què quan arribis et mesurin el cos i puguis configurar la teva pròpia peça de roba", conclou.