Aquest dimarts Silicon Valley s'ha vestit de gala per celebrar els premis d'emprenedoria i tecnologia que entrega la revista especialitzada Techcrunch. Els Crunchies celebren 10 anys donant 11 premis: Inversor de Capital Risc de l'any, Business Angel de l'any, millor tecnologia, fundador de l'any, nova startup i millor startup. Així mateix també es donen premis a la integració en el sector tecnològic i un altre al millor vídeo promocional d'una startup.
Els jutges han votat durant aquestes darreres setmanes i el veredicte ja és públic. El premi a la millor startup d'enguany se l'ha endut Slack, una eina de comunicació en equip i que té un valor de mercat de 2.760 milions de dòlars.
En la categoria de Hot New Startup, el magazine ha destacat Otto, una startup dedicada al desenvolupament de tecnologia de conducció automàtica per camions. Aquesta eina va dirigida als conductors, que podran, en certs parts del seu viatge, fer becaines o dinar mentre el vehicle condueix sol.
El millor vídeo promocional d'una startup ha estat per a l'anunci de les ulleres de la popular xarxa social Snapchat Spectacles, unes ulleres de sol que inclouen càmera que permet fer fotos o gravar qualsevol tipus de record que es vegi a l'instant. Snapchat però s'ha endut enguany dos guardons i també ha marxat a casa amb el premi a millor maquinari de l'any per aquestes ulleres.
El fundador de l'any se l'ha endut Jeff Lawson, CEO de Twilio, que ha fet que la seva empresa tingui una capitalització de més de 2.500 milions de dòlars llançant-la a Borsa un dia abans de la votació del Brexit.
L'èxit dels Pokémon
La millor aplicació, sense cap mena de dubte, l'app de l'any arreu, ha estat per a Pokémon Go. Grans i petits han estat enganxats i han sortit al carrer a caçar les populars criatures. A més, aquesta aplicació, que ha assolit un creixement històric, ha obtingut uns beneficis de 500 milions de dòlars en molt poc de temps.
En la categoria d'impacte social la revista ha optat per donar el premi a Kapor Center for Social Impact, una organització que intenta fer que l'ecosistema tech sigui més divers i inclusiu mitjançant la implicació de la comunitat, inversió de fons infrarepresentats i finançant ensenyament tècnic per nens amb problemes per accedir-hi. En una categoria semblant, la del projecte inclusiu, la publicació atorga el premi al Project Include que proporciona eines als CEOs per fer els entorns de treball més inclusius.
Pel que fa a la millor tecnologia, Techcrunch ha destacat les repeticions curtes palindròmiques agrupades de forma regular, un mètode en biologia molecular per editar l'ADN genòmic i una tecnologia que, segons la publicació, "té el potencial de canviar el codi genètic de la humanitat i afectar la nostra salut, alimentació i, inclús, la manufactura industrial de productes".
El Business Angel de l'any ha estat per Naval Ravikant, CEO i cofundador d'AngelList i directiu d'Uber i Twitter, qui ha realitzat 88 inversions a títol personal des de l'any 2007. Així mateix, la inversora en capital risc de l'any per a la revista ha estat Kirsten Green de Forerunner Ventures. Green atresora dues dècades d'experiència inversora i que l'han fet apostar per empreses i startups que han aixecat més de 100 milions de dòlars.
Els jutges han votat durant aquestes darreres setmanes i el veredicte ja és públic. El premi a la millor startup d'enguany se l'ha endut Slack, una eina de comunicació en equip i que té un valor de mercat de 2.760 milions de dòlars.
Slack és la millor startup de l'any a Silicon Valley |
En la categoria de Hot New Startup, el magazine ha destacat Otto, una startup dedicada al desenvolupament de tecnologia de conducció automàtica per camions. Aquesta eina va dirigida als conductors, que podran, en certs parts del seu viatge, fer becaines o dinar mentre el vehicle condueix sol.
El millor vídeo promocional d'una startup ha estat per a l'anunci de les ulleres de la popular xarxa social Snapchat Spectacles, unes ulleres de sol que inclouen càmera que permet fer fotos o gravar qualsevol tipus de record que es vegi a l'instant. Snapchat però s'ha endut enguany dos guardons i també ha marxat a casa amb el premi a millor maquinari de l'any per aquestes ulleres.
El fundador de l'any se l'ha endut Jeff Lawson, CEO de Twilio, que ha fet que la seva empresa tingui una capitalització de més de 2.500 milions de dòlars llançant-la a Borsa un dia abans de la votació del Brexit.
L'èxit dels Pokémon
La millor aplicació, sense cap mena de dubte, l'app de l'any arreu, ha estat per a Pokémon Go. Grans i petits han estat enganxats i han sortit al carrer a caçar les populars criatures. A més, aquesta aplicació, que ha assolit un creixement històric, ha obtingut uns beneficis de 500 milions de dòlars en molt poc de temps.
En la categoria d'impacte social la revista ha optat per donar el premi a Kapor Center for Social Impact, una organització que intenta fer que l'ecosistema tech sigui més divers i inclusiu mitjançant la implicació de la comunitat, inversió de fons infrarepresentats i finançant ensenyament tècnic per nens amb problemes per accedir-hi. En una categoria semblant, la del projecte inclusiu, la publicació atorga el premi al Project Include que proporciona eines als CEOs per fer els entorns de treball més inclusius.
Pel que fa a la millor tecnologia, Techcrunch ha destacat les repeticions curtes palindròmiques agrupades de forma regular, un mètode en biologia molecular per editar l'ADN genòmic i una tecnologia que, segons la publicació, "té el potencial de canviar el codi genètic de la humanitat i afectar la nostra salut, alimentació i, inclús, la manufactura industrial de productes".
El Business Angel de l'any ha estat per Naval Ravikant, CEO i cofundador d'AngelList i directiu d'Uber i Twitter, qui ha realitzat 88 inversions a títol personal des de l'any 2007. Així mateix, la inversora en capital risc de l'any per a la revista ha estat Kirsten Green de Forerunner Ventures. Green atresora dues dècades d'experiència inversora i que l'han fet apostar per empreses i startups que han aixecat més de 100 milions de dòlars.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.