• The Colvin Co, el 'marketplace' català de flors a domicili

The Colvin Co, el 'marketplace' català de flors a domicili

La startup vol revolucionar la manera en què aquest producte es consumeix i recuperar la màgia que ha perdut

The Colvin Co és una startup que ha nascut en un entorn digital i té un ADN diferent a les floristeries tradicionals
The Colvin Co és una startup que ha nascut en un entorn digital i té un ADN diferent a les floristeries tradicionals
Anna Roca
19 de Juliol de 2017

A qui no li han regalat mai un ram de flors que al cap de tres o quatre dies ja no fa goig? Qui no ha volgut mai obsequiar algun amic que resideix fora amb unes flors de temporada i s'ha fet enrere per no saber si aguantarien fins a la seva destinació? La solució a aquestes situacions les porta The Colvin Couna startup de Barcelona que s'ha convertit en el marketplace català de les flors a domicili.

 

El projecte sorgeix de tres joves emprenedors, l'Andrés Cester, el Marc Olmedillo i el Sergi Bastardas, que tenien la idea de vendre roses el dia de Sant Jordi mentre estudiaven a la universitat. Arran d'aquesta activitat "havíem aprés molt de la indústria i vam detectar que hi havia una problemàtica en un sector que ja coneixíem", explica Cester. Després d'estar uns anys treballant en el món corporatiu i veure que hi havia una necessitat al mercat, la seva actitud emprenedora va portar els tres joves a llançar el projecte de les flors al mercat.

La startup va néixer el novembre del 2016 amb una inversió inicial de 300.000 euros de Business Angels i alguns fons de capital risc. El finançament que van rebre els va servir per "posar en marxa el projecte i la plataforma tecnològica, desenvolupar els primers productes, començar a vendre i contractar un petit equip per posar en marxa el test inicial", detalla Cester a VIA Empresa.

 

Alpine Essence és un dels rams que ofereixen

Canviar l'estatus quo del mercat 

La seva visió és canviar el funcionament de la indústria. Precisament per aquest motiu el nom que ha donat lloc al seu projecte té un caràcter reivindicatiu. La història que hi ha al darrere parla de Claudette Colvin, una dona que va lluitar pels drets civils dels Estats Units als anys 60 i va aconseguir canviar l'status quo d'una societat injusta on no tots els ciutadans tenien els mateixos drets. "Nosaltres hem volgut fer un paral·lelisme amb el nostre projecte, perquè volem canviar la dinàmica del sector", apunta Cester.

"Volem construir rams per tots els moments i recuperar la màgia que creiem que les flors han perdut", sentencia el cofundador. Tradicionalment, només es regalaven flors en moments puntuals, esporàdics o en ocasions especials, eren considerades un producte de luxe i s'associaven a la idea de "connectar d'home a dona", continua explicant Cester. Però el seu producte aposta per canviar aquesta mentalitat i per oferir-ne un de durador –els rams aguanten fins a dues setmanes-, a un preu ajustat -a partir de 25 euros, "gairebé un 50% menys que la mitjana del mercat", i de qualitat.

Un dels elements que proporciona la qualitat dels seus productes i que els rams no perdin vida al cap de tres o quatre dies és la proximitat dels proveïdors i agricultors amb els quals treballen. Provenen del Maresme, alguns de la resta de l'Estat espanyol i altres, d'Holanda.

Comprar a Colvin és fàcil 

Fer una compra és molt senzill. Només cal entrar al seu portal web i escollir el ram que més agrada d'acord amb un catàleg rotatiu "molt ben seleccionat pels nostres artistes florals", subratlla Cester. Aquesta mena de revista que ofereixen, segueix, "prioritza una excel·lent relació qualitat preu i un disseny innovador en termes de formes dels rams".

Els artistes florals durant el procés d'elaboració del ram

Un cop feta la selecció del ram toca escollir si es rebrà o s'enviarà la comanda. The Colvin Co envia el producte de forma gratuïta a tot Espanya en 24 hores. I a més a més, també fa enviaments exprés i urgents a Barcelona -i ara també comencen a implementar-ho a Madrid- amb un cost addicional de dos euros.

D'altra banda, el cofundador explica que malgrat que l'usuari encara no pot fer una compra personalitzant el seu ram, sí que és una aportació interessant que estan valorant. De la mateixa manera, dins del seu pla tecnològic d'enguany estan estudiant la possibilitat de crear una aplicació mòbil per poder realitzar les compres des dels smartphones.

Expansió internacional

The Colvin Co està instal·lada a Mercabarna Flor, al municipi de Sant Boi de Llobregat, i compta actualment amb 10 treballadors. Tanmateix, la startup acaba de tancar una segona ronda de finançament amb un partner, Samaipata Ventures, d'aproximadament 400.000 euros. Amb aquest incentiu, volen duplicar el nombre de treballadors del seu equip i accelerar el creixement. En els cinc mesos de vida, doncs, el projecte ha rebut 700.000 euros de fonts externes.

El projecte aposta per canviar la forma com es consumeixen les flors

Pel que fa als clients de The Colvin Co, tenen una taxa de repetició del 20% "és una xifra molt alta en comparació amb l'estàndard del mercat", assenyala Cester. I la majoria d'ells són dones, tot i que compten amb un perfil d'usuari molt divers. Un altre dels trets a destacar, explica el cofundador, és "que les xifres de vendes estan molt equilibrades entre Catalunya i Espanya". Per això, els objectius que es plantegen a partir d'ara és aconseguir a finals del 2017 i principis del 2018 arribar a França i a Itàlia. Això sí, primer volen acabar de consolidar-se a la Península.