La startup de vambes per a viatgers Tropic ha recaptat 2,1 milions d'euros en una campanya de crowdfunding a la plataforma Kickstarter, convertint-se en l'empresa de calçat que més diners ha aconseguit a tot el món a través d'una campanya de crowdfunding de prevenda. En menys de dos mesos, l'empresa ha venut 35.000 parells de sabatilles amb el suport de més de 26.000 mecenes.
Amb els diners aconseguits, Tropic també bat el rècord espanyol i es converteix en la primera companyia espanyola que supera els 2 milions d'euros en una campanya de crowdfunding de recompensa, més del doble que el màxim obtingut fins ara.
Inspiració en Tailàndia
Tropic neix el 2017 de la mà dels joves emprenedors Alberto Espinós i Lucas De Gispert, ambdós de 25 anys i residents a Barcelona. Després de realitzar un viatge a Tailàndia, els dos amics, amants dels viatges, van decidir canviar la manera en què les persones viatgen pel món a través de la moda: "Ara, la gent viatja més i amb menys equipatge; volíem trobar una sabata que fos versàtil i apta per a tot; és així com va néixer Tropic, la primera esportiva de disseny water friendly, especialment ideada per i per a viatgers", afirmen.
Des de la firma expliquen que les Tropic són vambes de disseny urbà, amb destacades prestacions tècniques: poden mullar-se i s'assequen ràpidament; són antiolor i antilliscants. Al mes de juliol de l'any passat, els seus promotors van realitzar la primera venda privada de les esportives (1.500 unitats) a familiars i amics. Després de vendre tot l'estoc en sis mesos i aprendre més sobre el producte, van decidir llançar al mercat les Tropic definitives, d'alta qualitat, a través d'aquesta campanya de crowdfunding de prevenda.
Els compradors de les sabatilles Tropic rebran el producte a partir del mes de setembre. Actualment, Tropic compta amb un préstec Enisa de 60.000 euros i tots els seus inversors són privats.