El Mobile World Congress, a més de ser una gran fira per al sector tecnològic, és també un esdeveniment important per l'impacte econòmic que deixa a Barcelona gràcies als visitants i expositors de més de 200 països diferents. Se'n beneficien sobretot el turisme, l'hostaleria, la restauració, el comerç i les vendes i el màrqueting, les àrees que es converteixen en les principals fonts d'ocupació durant els dies de fira. En aquest context, InfoJobs ja ha recollit un total de prop d'1.000 vacants per cobrir els llocs de treball que el MWC genera. Les ofertes publicades ofereixen contracte temporal o per pocs dies i, en la seva majoria, jornada completa, que pot ser tant de dia com de nit depenent del tipus de treball.
L'idioma estranger més demandat és l'anglès i és requerit per a ocupacions d'auxiliar administratiu, promotors, personal de caixa o d'hostaleria i restauració. L'alta afluència de visitants asiàtics durant el congrés també fa que el domini delxinès o del coreà sigui un requisit en aquest perfil de vacants. De la mateixa manera, els coneixements en tecnologia són fonamentals en molts dels casos, per la qual cosa alguns llocs de promotor i hostessa busquen perfils cursant els estudis d'enginyeria informàtica o telecomunicacions.
“Existeixen perfils concrets, com són els joves estudiants o professionals amb escassa experiència, pels quals el Mobile World Congress es converteix en l'oportunitat perfecta per iniciar-se al mercat laboral i guanyar uns ingressos mentre estan estudiant. Per a uns altres, a més, és la porta d'entrada per començar a agafar experiència en el sector professional en el qual volen treballar”, explica Olivia Fontela, directora de màrqueting d'InfoJobs.
A més dels perfils vinculats a reforçar les plantilles dels hotels, restaurants o botigues, el MWC també demanda perfils vinculats a la fira com promotors, hostesses o personal tècnic per al muntatge d'stands.