• Empresa
  • Les 10 startups de 'foodtech' seleccionades por KM ZERO Venturing

Les 10 startups de 'foodtech' seleccionades por KM ZERO Venturing

Les startups han estat escollides entre 150 candidates per participar en un programa d'innovació oberta i inversió estratègica

KM ZERO amb les startups guanyadores i els representants de les empreses impulsores | Cedida
KM ZERO amb les startups guanyadores i els representants de les empreses impulsores | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
15 de Juliol de 2022
Act. 15 de Juliol de 2022

KM ZERO i les sis empreses d'alimentació que formen part de l'aliança (CAPSA FOOD, Embutidos Martínez, Platos Tradicionales, Vicky Foods, Angulas Aguinaga i Grupo Arancia) han llançat un programa d'innovació oberta i inversió estratègica per a startups de foodtech a Espanya al qual s'han presentat 150 startups de tot el món i han acabat guanyant 10. Les startups seleccionades són GrinGrin Foods, Nora Real Food, Frankles, Ningú Sense La seua Ració Diària, Mimic Seafood, Quevana, MOA Foodtech, Sophie’s BioNutrients, ANINA i ODS Protein. El programa anirà sota la coordinació de KM ZERO Food Innovation Hub, un dels principals impulsors de startups del país.

 

“Aquesta primera convocatòria de KM ZERO Venturing ha sigut tot un èxit. S'han presentat més de 150 startups de tot el món, principalment d'Espanya, Llatinoamèrica i els Estats Units, que aporten solucions als principals reptes als quals s'enfronta el sistema alimentari com són la sostenibilitat, la digitalització, la salut i el benestar, i les proteïnes complementàries”, afirma el CEO de KM ZERO Food Innovation Hub, Raúl Martín.

Els projectes seleccionats s'han fet públics aquest matí en un acte a València a l'Hotel Les Arenes amb la presència d'alguns dels màxims representants de les empreses impulsores del programa. “Les startups que estan avui aquí són un bon exemple de que hi ha molt de talent i moltes bones idees que poden beneficiar al futur de la societat, seria un error que les empreses tractaren de quedar-se en exclusiva amb aquest valor que aporten amb els seus serveis o tecnologia podent-los compartir amb el món i aquest ha de ser l'esperit d'aquesta mena de col·laboracions”, afirma Paco Martínez, CEO de Familia Martínez, a la qual pertanyen Embutidos Martínez i Platos Tradicionales.

 

Amb aquest programa diverses corporacions podran establir sinergies amb una mateixa startup, i les 10 startups seleccionades comptaran amb un pla de treball a mida, totalment personalitzat i adaptat, en funció de les seves característiques. Les companyies podran invertir en els projectes triats, mentre que aquests tindran l'oportunitat de realitzar pilots industrials, rebran mentorització per part de figures mundials del sector de l'alimentació que formen part de KM ZERO Squad, els assessoraran entitats com ICEX, Ainia, New Food, Tbig, TasteLab o Brandsummit i tindran presència en tota l'activitat anual de KM ZERO. A més, finalitzats els tres mesos de participació en KM ZERO Venturing, tindrà lloc un Demo Day en el qual es presentaran les startups seleccionades en aquesta edició davant de l'ecosistema d'inversors i partners de KM ZERO.