• Empresa
  • 3 startups que han canviat la vida dels més menuts

3 startups que han canviat la vida dels més menuts

Les tres empreses emergents catalanes, incubades a Barcelona Activa, han fet del seu negoci una eina per millorar el dia a dia dels minyons

L'empresa emergent Nixi for Children | Cedida
L'empresa emergent Nixi for Children | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
09 de Febrer de 2023

Que les startups estimen Barcelona no és cap novetat. La nova economia visita la ciutat comtal per quedar-s'hi i convertir la capital en un ecosistema de referència. Un estudi d'Acció recull que la capital catalana és la localització preferida pels emprenedors a l'hora de crear una startup, després de Berlín. Amb dades de l'any 2022, Catalunya registra 2.022 empreses emergents. El healthtech, serveis de programari, tecnologies de la informació, món alimentari i serveis financers són alguns dels sectors més destacats de l'ecosistema emprenedor català. Però n'hi ha un que impacta i és el sector dedicat als més menuts. De fet, Barcelona Activa ha incubat tres empreses emergents pioneres dedicades als més petits que els hi ha millorat el dia a dia.

Nixi for Children i la preparació per una operació

Nixi for Children posa el focus en els més menuts, aquells que no poden fer una revolució ells sols. L’empresa emergent fundada l'any 2019 ha creat un kit de realitat virtual que ajuda els nens que han d'entrar a un quiròfan a reduir la seva ansietat preoperatòria. A través de la plataforma de realitat virtual poden preparar-se per a l'operació acompanyats per la Nixi -ninot de realitat virtual- i fer diferents activitats individuals o acompanyats dels pares, per informar-se sobre el seu tractament o sobre el quiròfan i les diferents instal·lacions hospitalàries. Un dels objectius de la startup és aconseguir evitar la sedació en aquells casos que es pot eludir si l'infant està quiet, com a les radioteràpies.

Nixi for Children ajuda els nens que han d'entrar a un quiròfan a reduir la seva ansietat preoperatòria

Segons dades de la startup, actualment hi ha més de 3.000 kits de Nixi actius. L'empresa tecnològica no només ha sobreviscut al seu tercer any de trajectòria, sinó que ha aconseguit començar a expandir-se per hospitals: la seva plataforma és utilitzada a Vall d'Hebron i El Pilar, (Barcelona), a l'hospital Germans Trias (Badalona), La Fe (València) i a l'hospital universitari Cruces, al País Basc. 

bcn resol ODR Solutions, l'aplicació anti-bullying per excel·lència

Aquest canal d'alertes permet als alumnes comunicar de manera segura, confidencial i anònima, si es vol, qualsevol situació indesitjada, viscuda o vista, com més aviat millor, a les persones de confiança designades pel centre educatiu. B-resol ha nascut pensant en els més petits, els adolescents i en els adults docents que han de rebre, gestionar i documentar les alertes esmentades. Amb b-resol no només es detecten possibles casos d'assetjament i ciberassetjament, sinó tot tipus de conflictes i problemàtiques com ara trastorns de conducta alimentària o addiccions.

Kidalos, el Netflix de les joguines

Vanesa i Andrea Enríquez, fundadores de Kidalos | Cedida
Vanesa i Andrea Enríquez, fundadores de Kidalos | Cedida

Quan érem petits, els regals més típics que se li acudien a qualsevol que ens vingués a veure eren o bé roba o joguines. Nadal, aniversaris, Reis, sants o simplement alguna cosa ben feta era l'excusa perfecta per regalar qualsevol joguina a un nen o nena. El resultat d'aquestes accions inofensives acabaven convertint-se en una gran pila de jocs sense utilitzar tancats en un armari; objectes que havien servit el temps suficient perquè el nen o nena s'avorrís, però que seguien estant en perfectes condicions.  Avui dia, la societat és més conscient d'aquesta actitud consumista i cada vegada més empreses neixen per combatre aquest model. És el cas de Kidalos, una startup que, amb la col·laboració de Barcelona Activa, ha creat una plataforma digital de lloguer de joguines. 

Aquesta plataforma té dues vies per obtenir les joguines. Una de les principals és a través dels proveïdors locals, ja que tots els jocs de la companyia estan fets de manera artesanal i sense producció en massa: "També tenim clar que volem visibilitzar el talent del comerç local i de proximitat", asseguren les cofundadores Vanesa Enríquez i Andrea Enríquez. D'aquesta manera, aconsegueixen "joguines úniques i de més valor", afirmen. L'altra línia d'obtenció són els mateixos usuaris de la plataforma que poden vendre les joguines que ja no necessiten.