• Empresa
  • 50 raons per fer marca en català

50 raons per fer marca en català

Emmarca’t és un programa de Política Lingüística per promoure el català com a llengua de màrqueting i relació amb el client entre les grans marques

50 raons per fer marca en català
50 raons per fer marca en català
Redacción VIA Empresa
Barcelona
12 de Desembre de 2019
Act. 13 de Desembre de 2019
Contingut de marca

Emmarca't. El català, eina de màrqueting és un programa de Política Lingüística per promoure l’ús de la llengua catalana entre les grans marques amb arguments de màrqueting. Una de les eines promocionals que utilitza és un argumentari amb 50 raons per utilitzar el català a l’empresa.

 

Alguns dels arguments exposats són que el català és una de les llengües amb més pes en el món econòmic i amb una destacada penetració a Internet. Aquest fet no ha passat desapercebut per moltes marques que han inclòs versions en català de les seves web, fent que actualment nou de cada deu webs més consultats tinguin una versió catalana de la seva web.

 

Els consumidors són els primers a demanar serveis en la seva llengua, i és que 4 milions de consumidors catalans consideren el català com un valor afegit a les marques, i el 68,3 % dels consumidors voldrien la publicitat de les seves marques preferides en català.

Incidència nacional i internacional

La presència del català en els espais digitals ha facilitat que sigui adoptat en les campanyes de màrqueting de moltes empreses. Plataformes com Google i YouTube tenen versions totalment en català i el 72,8 % dels usuaris de les xarxes socials a Catalunya utilitzen el català.

Cada cop són més les empreses, tant nacionals com internacionals, que introdueixen el català en les seves comunicacions gràcies als avantatges que els suposa. Per exemple, 8 de les 12 principals companyies aèries que operen en territori de parla catalana han incorporat el català a la megafonia i al web.

Mercat laboral

El domini del català també representa una oportunitat per als professionals. Actualment, el 85,5 % dels directius, professionals i científics saben parlar i escriure en català. També és la llengua triada pel 95% dels estudiants que opten pel català a les proves d'accés a la universitat.

Moltes persones, ja sigui per a un ús professional o social, opten per aprendre català. Un total d'1,7 milions de persones han seguit els cursos de català per a adults al Consorci per a la Normalització Lingüística i, des del 2002, la Direcció General de Política Lingüística ha expedit més 270.000 certificats oficials de català.

Adaptar-se als clients

Més de 4 milions de consumidors actius de Catalunya utilitzen el català en les seves relacions comercials i el 88 % d'establiments de Barcelona tenen clients que parlen català.

Són molts els usuaris de diversos serveis que opten pel català i reconeixen el valor de les comunicacions comercials en la seva llengua, ja sigui en mitjans audiovisuals, xarxes socials, grans superfícies o negocis tradicionals.