El fons francès Ardian ha rebutjat l'oferta milionària que Abertis va presentar setmanes enrere per la part de la companyia gal·la als Túnel del Cadí i de Vallvidrera, segons informen aquest dijous al matí diversos mitjans i ha pogut confirmar l'ACN de fonts del sector. Concretament, Abertis –actualment en mans d'ACS i la italiana Atlantia- disposa del 51,01% de la concessionària que explota aquestes infraestructures i fent ús del dret de tempteig va oferir al voltant de 100 milions d'euros pel 49,99% que Ardian, l'altre accionista, ha posat a la venda. La titularitat dels Túnels de Barcelona i Cadí és de la Generalitat, i la concessió s'allarga fins el 2037 després que el 2012 l'aleshores Govern d'Artur Mas privatitzés la infraestructura.
La Generalitat de Catalunya va ingressar 309,6 milions d’euros, un 72% del cànon total de 430 milions i la quantitat restant s'haurà de liquidar al final del període d'adjudicació.
Aquesta és la primera operació que ha llançat la concessionària catalana després que la filial alemanya d'ACS, Hochtief, i la firma italiana d'autopistes l'adquirissin. Abertis vol tornar a les compres per adquirir els 41 km de túnels de la Generalitat de Catalunya. Aquest hauria de ser ser un salvavides per a la companyia, ja que les concessions de l'AP-7 entre Tarragona i València i l'AP-4 entre Sevilla i Càdis caduquen l'any vinent i el Govern espanyol ja va avisar que no les allargaria.
Però s'apropen més finalitzacions de concessions, ja que l'any 2021 caduquen diversos contractes més: la Jonquera-Barcelona, Barcelona-Tarragona, Montmeló-El Paiol; de l'AP-2 el tram entre Saragossa i el Mediterrani, la C-31, el tram entre Montgat i Palafolls de la C-32 i el tram entre Barcelona i Granollers de la C-33. Abertis busca un nou coixí per salvar el seu negoci dins i fora de les fronteres estatals. Ara amb aquest revés, Abertis pot incrementar l'oferta o bucar altres actius.