• Empresa
  • Abertis compra un dels grups més grans d'autopistes de Mèxic

Abertis compra un dels grups més grans d'autopistes de Mèxic

Una operació de 1.500 milions d'euros, la primera sota l'òrbita d'ACS i Atlantia

La façana de la seu d'Abertis a Madrid
La façana de la seu d'Abertis a Madrid
EP
Madrid
05 de Juny de 2020
Act. 05 de Juny de 2020

Abertis ja té el control de Xarxa de Carreteres d'Occident (RCO), una de les empreses d'autopistes més grans de Mèxic, amb la compra d'un 51,3% de la companyia en una operació acordada el passat mes octubre i que suposa un import de 1.500 milions d'euros. Es tracta de la primera gran operació de creixement que aborda Abertis des que Atlantia i ACS van prendre el control de l'empresa, i a més, aconsegueix entrar a Amèrica del Nord, un mercat estratègic en el qual buscava posicionar-se des de fa anys.

Així mateix, amb la compra de RCO esmorteeix l'impacte generat per les autopistes espanyoles que estan acabant el seu contracte de concessió i tornant a l'Estat. RCO gestiona vuit autopistes de Mèxic que sumen 876,5 quilòmetres de longitud i constitueixen una de les seves principals xarxes del país, atès que conformen "l'eix vertebral" de la regió centro i occident, i connecten el major corredor industrial i les ciutats de Ciutat de Mèxic i Guadalajara.

Amb la seva adquisició, que es materialitza malgrat l'actual crisi, Abertis suma una cartera de 8.600 quilòmetres d'autopistes i estén la vida mitjana d'aquestes concessions. Abertis ha finançat l'operació amb efectiu disponible i préstecs a mitjà i llarg termini ja existents. Així, confia que no tindrà impacte en el seu 'investment grade', atès que les agències de qualificació ja tenien descomptada la transacció i el 'matalàs' de liquiditat de 4.400 milions d'euros que té la companyia.

En virtut de l'operació, la companyia finalment s'ha fet amb una participació del 51,3% de RCO, un percentatge lleugerament superior al del 50,01% inicialment planejat, mentre que GIC, el fons sobirà de Singapur, el seu soci en la transacció, assumirà un altre 20%. Els dos socis es quedaran així amb el 70% de la companyia mexicana ara en mans de Goldman Sachs i sobre la qual el fons tenia penjat el cartell de "es ven".